TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vardag igen

Publicerad 2008-03-25 07:57:33 i Allmänt,

Såja, då var påsken över för den här gången, ingen tur till Blåkulla blev det och påskharen lyste med sin frånvaro, och långt är det till nästa storhelg.

Imorse var det helt ljust när jag halkade in till jobbet strax efter fem, och snön ligger vit på taken, vackert, äntligen vinter, när jag trodde våren var här.
Det är smällar man får ta, det snöade så vackert igår kväll, rogivande.
Kul för kidsen med snö nu när det är påsklov.

Morgonen har varit lugn, jag trodde det skulle hänga många på låset för att träna bort resultatet av påskens frosseri, men icke.
Blir väl mer fram på dagen men då går ju jag hem, fördelen med att börja tidigt.

Sitter och slötittar på Tradera, brukar köpa på mej pärlor när lönen kommer om jag hittar nåt roligt som jag gillar.
Har ju beställt nya skor som kommer den här veckan så jag ska inte handla för så mycket i alla fall, lönen ska räcka ett tag, men det är alltid för mycket månad kvar när lönen är slut.
Fast mannen får pengar en vecka före mej så det brukar reda sej.

Nu är det frukostdags, och sista veckan har jag faktiskt gillat att äta frukost. Sonen introducerade en ny yoghurt från Valio med smak av äpple och kanel, med bara 2 % fetthalt!
Har man i lite havregryn i den smakar det som äppepaj med vaniljsås, underbart gott och inte alls onyttigt.
Tyvärr är den smaken bara på tillfälligt besök står det... hoppas inte det!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-03-25 09:21:47

Svar: Jag kollar in din blogg varje dag, såklart. Och en vänligt ord kostar inget.
Jag får alltid så gulliga var från dig också.
Såå, du är också i pärlträsket??
Ha det!
K

Postat av: TT

Publicerad 2008-03-27 08:22:35

Kattis: Ja, jag har hållit på några år, så himla rolig hobby!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela