TyraTok

Livet är ett äventyr!

Åååka pendeltåååg...

Publicerad 2008-05-12 15:41:15 i Allmänt,

Imorse bestämde jag mej för att ta tåget för det passade ypperligt med min starttid... klev på 6.22 här i byhåla, var på stationen i sta´n 6.45 och så pinnade jag ner över hamnen mot betongklumpen och var där strax efter 7.
Grejen var bara att jag höll på att blåsa bort och hade alldeles för tunn tröja men jag trodde ju inte väderomslaget skulle bli till storm!
Undvek att gå hamnpromenaden för då hade jag nog hamnat på Elba eller Östra Holmen i slutänden.
Kände mej som ett fjun och det är ju en ovanlig känsla numer...

Arbetsdagen blev bra, det är fördelen med att byta hus ibland, man träffar dem av sina arbetskamrater man sällan ser.
Tre bra saker inträffade:
Sålde smycken för 250 kr!
Vi fick tårta idag för att vi är så bra!  (Jag tog en pyttebit)
En låneinstitiut ringde och beviljade 15 000! 

Klockan 14.15 satt jag på tåget hem igen efter samma blåsiga promenad tillbaks till stationen.
Nu är jag rastlös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela