TyraTok

Livet är ett äventyr!

Bakis och skakis...

Publicerad 2008-05-01 18:38:42 i Allmänt,

... har jag varit idag, piggnade till vid fyratiden på eftermiddagen.

Huvudvärk har dunkat och trött har jag varit, men inte mått illa tack och lov, utan käkade en skål med youghurt vid tolv.
Sedan somnade jag om i soffan medan mannen diskade efter gårdagens matgäster, dammsög och torkade golven, städade trappan och hallen!
Nästan pinsamt att ligga där i soffan och snarka medan han slet, hehe.

Det var i alla fall jättetrevligt igår, lite fjuttig brasa nere vid Herrgårdsparken men enormt vackra fyrverkerier.
Det småregnade lite så vi gick in i den lilla puben i källaren på herrgården, jättemysigt ställe.
Där träffade vi I och M, mina gamla klasskompisar som numer är ett par och bor här utanför byhåla.
Vi fick ett bra bord nära baren och jag drack alldeles för mycket vin, men vi hade jättekul och var absolut sist ut från haket.
Tjejen i baren kände igen mej från jobbet...  hmmm... hoppas inte hon tränar eller simmar alltför ofta! :o)
Men vi fick ju bra service och gratis jordnötter.

Nu har vi gått en sväng med hundarna, solen skiner och jag är jättesugen på en pizza, ajaj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela