TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lunchdate

Publicerad 2008-05-14 22:48:55 i Allmänt,

Klev upp halv åtta trots att klockan skulle yla 9.00, vart har mina sovmorgnar tagit vägen?

Hann skrota runt i morgonrocken, läsa tidningen, kolla mail och bloggar innan jag pep ner till stationen.
Ogiltigt kort stod det i rutan, alltså gällde inte pendlarmånaden från 14/4 t o m 14/5 som jag trodde.
Tur jag hade cash i plånkan för en gångs skull. Men 50 kr för en enkel resa i 23 minuter.... hutlöst!
Kollade vad ett tiokort skulle kosta och det var 410 kr, inte värt när ett månadskort kostar 950, men problemet är att jag inte har 950 förrän lön...

Well, det löser sej, sa hon som sket i slasken.
Ilade upp till Skrapan där Molina väntade och så käkade vi lunch och babblade, mest om sjukdomar och mord upptäckte jag efteråt!  Räksalladen var i alla fall underbar och det var roligt att ses.
Men, vi måste nog ses lite oftare och prata om andra saker. :o)
Vi hann dock in på Kapp-Ahl, jag köpte tights... och det var precis vad det var! När jag öppnade förpackningen på jobbet höll jag att svimma, dom var gjorda för en treåring!
Inte med någon vilja i världen skulle jag kunna få upp denna lilla trasa i strl 36/38 ens över knäskålarna! Och jag har inte stora knäskålar!
Måste definitivt bytas.

När Molina gick till sin kolgruva knatade jag runt lite på staden, köpte två linnen, denna ständiga shopping... men sen besinnade jag mej, köpte en viktväktarlåda och började gå mot jobbet.
Naturligtvis började det regna just då, why not?
Eftersom jag ändå var blöt när jag kom till jobbet svidade jag om och gick upp på gymmet i 25 minuter innan jag började jobba. Duktig jag då men det var en månad sen sist, förkylningen kom mellan.

Annars lugn kväll, N tog med mina pyttetights för att byta imorgon när hon ändå skulle ner på staden för jag jobbar 10.30 till 19 så jag hinner inte.
Måste komma ihåg att ringa L och lägga undan våra två sallader imorgon förmiddag, ett snöre om fingret kanske...

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-05-15 07:11:06

Vad skönt att att det inte bara är jag som är glömsk..*L*
HAR OCKSÅ funderar på det där med snöre om fingret..

Tack för ditt grattis!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-15 07:13:45

Godmorgon!
Hoppas du får en trevlig dag.
Må gott!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-15 07:46:27

Inte lätt med för tighta tights....
"snöre om fingret" har jag haft under en längre tid för att komma ihåg saker, ha ha. Undrar när dagen kommer då man måste ha ett annat snöre för att komma ihåg det första...bla bla bla...

Postat av: Paula

Publicerad 2008-05-15 11:59:32

Hej o tack för raderna i min gästbok! Ser att du försöker hitta sommarformen....själv har jag gett upp för längesen! 59 kg...ojojoj, kanske för femton år sedan
Kanske just därför jag inte är mycket av sommardiggare, det är betydligt enklare att klä på sig än av sig..det bästa med sommaren är dock baden! Jag plumsar i så fort det blir en 17-18 grader och sen frustar jag som en flodhäst i vågorna!
Ha det fint!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-15 16:00:41

Hallå!
Här skiner solen och jag är snart på väg hem.
Ryggen är lite bättre idag men jag går på tabletter.
Ha en riktigt trebvlig kväll!
Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-15 19:47:51

Tänk att man kan sakna en sån sak som en header. Då är det kris. Eller nåt.
Ha det bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela