TyraTok

Livet är ett äventyr!

Märklig dag...

Publicerad 2008-05-15 22:50:29 i Allmänt,

... har det varit idag på min arbetsplats.

På förmiddagen kom en kille in och begärde en sak som vi ville kolla upp. Han var rätt hetsig och vi försökte förklara att vi måste ju ringa och få bekräftat, men han lyssnade inte. Började gapa och härja, jag gick för att kolla en grej och muttrade för mej själv och då fick han för sej att jag kallade honom idiot, vilket var synd att jag inte gjorde egentligen.
Han blev totalt galen och höll på att slå sönder vår stora ruta i receptionen och kallade oss det ena och det andra av könsord och annat vackert.
Så nära att trycka på direktlarmet ner till polishuset har vi nog aldrig varit men han störtade iväg när vi hotade med polis i alla fall.
Från huvudkontoret fick vi besked om att han inte var välkommen mer som kund, vilket han hade fått om han inte flippat ur så totalt, vad han gick på vet jag inte.

Strax efter kom två killar som ville gå in och leta upp en kompis som var skyldig dom pengar, men no can do sa vi, inga vendettor här inte.
Vi var rätt skakis efter den första incidenten, fick skriva rapport till Arbetsmiljöverket t o m.

Tja, sen kom en snubbe uppför trappan och spände ögonen i mej och undrade vad halvårskort kostade och jag hajade till.
Gammal kund ur en krets vi inte ville ha tillbaks, suck och stön. Inte heller han var opåverkad, svetten rann i floder och han irrade hit och dit, fan!

Så ser vi hur det far en piketbuss i fel körriktning förbi vår entré och en stund senare en svart bil ännu snabbare... lite riskabelt med tanke på att det kan springa ut barn där...
Blev tvungen att ¨trotsa nya regeln och kolla dagsblaskan på nätet och fick se att godisaffären en liten bit från oss hade blivit rånad på en tobakstransport!
Vilken dag!

N kom i alla fall med sallad så vi käkade lite och jag berättade om vår händelserika förmiddag.
Hon hade bytt mina pyttetights mot stl 40/42 som bara var minitights...  alla tyckte jag skulle prova så dom fick se men där går ju gränsen för hur mycket jag vill roa mina arbetskamrater.
Fast vi hade nog behövt det skrattet i och för sej!

Tog andra halvan av salladen med dotter J som städade runt som vanligt och sen kom dotter D inklivandes dessutom.
Det var ett tag sen jag såg henne, har fortfarande inte vant mej vid att dom långa rastaflätorna är borta så jag såg bara en grön hatt utan att reflektera att det var hon som stod framför mej.
Va, inte känna igen sitt eget barn, supermorsa va!?

Resten av kvällen förflöt i alla fall lugnt och städat och mannen kom strax före 19 för att hämta mej.
Idag har jag fått skjuts fram och tillbaks för buss-och tågtider passade inte så där bra direkt.
Han meddelade att Telia äntligen, fyra månader för sent betalat  tillbaks vår depisiton på 3000 kr, dock efter mailpåtryckning från min sida.
Konstigt att inte sådant kan gå automatiskt?
Men nu har jag i alla fall råd med pendelkort för en månad till, känns bra.
Och han hade handlat lövbiff och mina favoritpotatisklyftor så vi åt en brakmiddag sådär en torsdagkväll.

Tittade på Lyxfällan och Efterlyst, tog en dusch och nu funderar jag på att knyta mej för jag ska ju upp 4.45, hurra!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-16 11:20:25

Oj, oj oj, vilken dag det var.
Tur att dom inte är för ofta.
Men det är väl så att allt händer på samma gång, jämt.
Ha en superfredag!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-16 17:02:40

Va läskigt det där med killen....usch. Tur att allt gick bra iaf.
Ledig i helgen.........tjoho!!!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-16 21:18:06

Hejsan!
Ville bara önska dig en trevlig helg!
Ha det så mysigt och skönt.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela