TyraTok

Livet är ett äventyr!

Puh!

Publicerad 2008-05-29 22:52:46 i Allmänt,

Puh, det är varmt och PUH, anställningsintervjun var inte så farlig som jag kanske trodde den skulle bli.
Det sög till lite i magen när jag såg stadshustornet framför cykelstyret men när jag kom in i rätt korridor och alla var så trevliga försvann den lilla orosgnuttan.

Det var fyra damer i det lilla konferensrummet, två som ingår i det team som söker en ny medarbetare, chefen för avdelningen och en till dam som brukar närvara vid sådana här samtal.
Det flöt på, dom berättade en del om verksamheten och frågade en hel del om mej, men det är svårt att beskriva sej själv sådär rakt av , fast jag hade övat  under cykelturen dit.
Blev lite distraherad i tankarna för natuuuurligtviiis brände jag mej när jag fixade en pastaportion på jobbet så lillfingret brände, och jag hade isblåsan i väskan.  Måste sett kul ut när jag cyklade med ena handen nedstoppad i väskan som hängde på axeln...

Hela proceduren tog välan ca 45 minuter, gick väldigt snabbt tyckte jag, men som sagt så är det ju två till som ska kollas in. Spännande, men jag är inställd på att inte få det så blir man inte besviken.

Efter en annars lugn dag i cafét hade vi stormöte med HRL, hjärt-och lungräddningsövningar med personal från Röda Korset.
Vi blev uppdelade gruppvis och skulle rädda folk i olika nödsituationer... kan inte hjälpas, jag tycker det är skittråkigt och engagerar mej inte speciellt efter 6 år med liknande övningar.
Vi gick och flamsade mellan stationerna, kom bland annat fram till den oerhört intressanta upplysningen att när Berith räknar pengar så låter det FLAFF FLAFF!  :oD
Och när vi väl trodde att det var över körde dom igång brandlarmet och RK:s folk hade gömt sej lite här och där.
Men när den var över och vi skulle ha en utvärdering ringde mannen och stod utanför så jag smet.

Handlade finska piroger på Maxi och åkte hem och mumsade istället!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-29 22:57:27

Fredag=Glädjens Dag.
Ha det så bra!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-29 23:14:35

Natti natti!

Postat av: Ann

Publicerad 2008-05-30 05:39:16

Önskar dej en fin helg!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-30 14:58:34

Ja du vad säger man om såna övningar...??!!
Tur man inte jobbar idag för då hade väl pengarna bokstavligen "runnit" ur händerna. Det gjorde dom iaf när jag nyss var på Hälla *asg*
Ha en skön helg

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-05-30 20:07:25

Hoppas att du/ni får en trevlig helg.
Ha dé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela