TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sista baddagen...

Publicerad 2008-05-30 21:37:23 i Allmänt,

... var det för säsongen och många trogna morgonsimmare önskade en trevlig sommar.
Sånt är uppskattat, och nu när jag jobbat så många 5.30-morgnar, både tisdagar och fredagar känner man igen dom väl.
Jättetrevlig sida av mitt jobb!

Annars var det extremt lugnt, sålde inte ens en biljett eller solpeng före kl 9!
Men chifen kom och undrade om jag hade gjort skylten till helgens cykeltävlingar och där satt jag och la min trehundrade spindelharpa, haha.
Men det tog två minuter och sen överlämnade jag den för leverans.
Så kom N med frukostleverans, himla trevligt med sällskap till kaffet.
Kl 10 var det dags för babysimmöte och sen var det nästan dags att gå hem, så jag skippade lunchen och gick tidigare.

Satt i solen ett tag och  läste en bok om tsunami-katastrofen men det blev för varmt så jag kraschade ner i soffan en stund.
Vaknade av SMS, dotter D var på väg med nya pojkvännen för sent morsdagsfirande.
För mej är han ju inte helt ny, känner hans moster och kusin, och han har väl spelat fotboll med sonen för läääänge sen.

Jag fick en jättefin lila (förstås) blomma till trädgården, sen fixade jag ihop lite mat åt de fattiga studenterna. 
CSN är inte nådiga i maj inte, minns hur det var...
Han var också vegetarian och som tur var fanns det veggoburgare så det räckte i frysen.
Dotter D hade kommit in på konstskolan hon sökt till hösten så nu var det mycket att planera med uppsägning av lägenhet och sånt.
Så blir det avstånd igen då men å andra sidan har man anledning att åka någonstans.
Mannen hjälpte till med nån kylargrej på A:s bil innan for vidare.

Värmen fick oss att sitta kvar ute och vi hällde upp varsitt glas rött, men så tjöt det sirener, poliser och brandbilar förbi och efter en stund såg vi rökpelaren.
Vi var lite oroliga var det brann så vi tog hundarna och gick en sväng men då ringde folk och sa att det var på återbruket. Inga personskador alltså, skönt.

image122

Veckans händelse i byhåla!!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2008-05-30 21:56:12

Meh... NY pojkvän? Hallå, nu hänger jag inte alls med!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-05-30 22:25:46

Spindelharpa, det brukar jag tycka är kul...
Ha dé!

Postat av: TT

Publicerad 2008-05-30 22:33:25

Molina, det går undan i svängarna, knappt så jag hänger med, men jag märkte ju att D och L inte var jättekompatibla, för att använda ett känt uttryck.
Den nye har gått i samma klass hela våren och det vet man ju hur sånt kan vara.

Åsa, jag är uppe i fyra färger, tävlingsmänniska som jag är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela