TyraTok

Livet är ett äventyr!

Soligt värre

Publicerad 2008-05-11 08:18:16 i Allmänt,

Lite försmädligt känns det att solen skiner från klarblå himmel och jag ska jobba 9 - 16.15...
Nu ska det ju bli kallare dessutom men jag ska jobba måndag-lördag i alla fall så det gör väl inget.

Fast nu har man ju fått in sommarfeelingen i kroppen, det var visst 17 grader på nåt ställe i Mälaren!
Inte för att jag skulle bada direkt, fast jag har badat i kallare vatten än så men det var i Nordnorge i betydligt fräschare havsvatten.

Uppe med tuppen vart jag i alla fall idag för mannens klocka ringde halv åtta, jag hade tänkt gå upp åtta jag.
Men nu när ljuset är här är det inte så svårt att masa sej upp.
Så nu är jag redan duschad och klar och sitter med en smoothie av hallon, mango och minimjölk i handen, extremt nyttig frukost.
Var väl inte lika nyttig igår kväll, några glas vin till den grillade laxen...

Jobbade på cafét igår,  Beriths sköning Kalle gled in och fikade, annars vart det bara köer när lilla J skulle vara kalasledare och jag blev solo, förstås!
Men då kom Berith som en räddande ängel och svischade runt så det blev ordning, tack för det! :o)
N kom förbi med kottarna och hade glasspaus, trevligt avbrott.

På kvällen gick vi en promenad, den blev inte lång för varken gammelhund eller matte orkade i värmen.
Vi gick förbi en villa där en man stod med vattenslag och sprutade på träden så jag sa åt Tequila att gå dit och få en slurk. Då började han prata med sambon, dom hade visst setts i bilverkstaden.
Sen spände han blicken i mej och jag kände vagt igenom honom, sen trillade polletten ner.
Hans dotter gick i sonens klass i mellanstadiet, haha, världen är liten.

Nu ska jag ta min kaffemugg och sätta mej ute den sista skälvande kvarten innan färden till staden, jag VILL INTE!


Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-11 08:26:34

Godmorgon!
Här skiner solen ute och jag sitter fortfarande inne. Inte klok, men är snart på väg ut i värmen.
Ha en kanondag på jobbet.
Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-11 17:22:16

Tack för de goa orden Tittilainen...du e så söt!!
Jag berättade för K om din T som röt i åt den "plankande" killen när vi skulle gå hem. Tänk så folk bär sig åt.....
Nu är jobbhelgen över och det ska bli sååååå skönt att vara ledig i morgon...även fast vädret skulle bli sämre ska jag njuta i fulla drag...;)

Postat av: Barndomsvännen

Publicerad 2008-05-12 07:05:45

Hur vet man vilka dagar du jobbar på Löga ????
[email protected]

Postat av: TT

Publicerad 2008-05-12 15:27:35

Kattis: Hoppas du hann ut i solen den sista varma dagen!

Berith: Tack för helgen! Nu fattar jag varför jag jobbade på L idag... :o)

Janne: Det är knappt så jag själv vet hur jag
jobbar där, men framöver är det måndag 19 och 26 maj jag är där, i cafét. Kom och käka lunch!

Postat av: Barndomsvännen

Publicerad 2008-05-12 20:29:57

Fårla ta mej neråt dit dårå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela