TyraTok

Livet är ett äventyr!

Spännande...

Publicerad 2008-05-28 13:16:28 i Allmänt,

Lika blå och molnfri himmel är det idag upptäckte jag när jag klev ur sängen vid 9.30-tiden, pigg som en mört.
VInet jag drack igår  höll ingen större styrka, Blue Nun bland annat, och det är ju alltid skönt dagen efter.
Fast färjan gick ju hem redan 21 för den delen så det var inget sent partanade heller.

När jag satt och drack mitt kära kaffe här vid datorn på förmiddagen ringde telefonen, och imorgon kl 14.30 är det dags för den stora jobbgrillningen nere i stadshuset!
Ujuj, fast jag är inte nervös, inte än i alla fall...
Jag är ju jag, och jag är ju som jag är, hoppas bara att det duger åt dem.
Och jag vet nog på ett ungefär vilka frågor som kommer, förutsatt att dom kör samma taktik som dom gör med folk som söker våra tjänster.

Nu är jag mätt och belåten, har hunnit handla och laga mat, äta chiliconcarne och diska, plus suttit lite i solen!
När jag var i affären satt en ung tjej som skulle läras upp, stackaren. Vilka långa PLU-nummer dom har numera på frukt och grönt.
På min tid i ICA-kassan hette bananer 309 och inget mer, fast man kunde alla långa EAN-koder på äggkartongerna för dom gick inte att scanna.
När jag jobbad där med start 1985 var scanningsystemet helt nytt och spännande och dotter D som låg i magen hoppade vilt när det pep för varje vara man sköt förbi.

Men vi kom överens om, ordinarie kassörskan och jag, att man har en himla massa värdelöst vetande i huvudet!
Gamla PLU-nummer och telefonnummer som man inte använder längre, tänk om man kunde rensa som man gör i mobilen t ex, så lite av det nya man vill ha dit får plats och stannar.

Nähäpp! Kanske ska ta och fräscha till mej lite innan arbetsdagen börjar kl 14.00 idag.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-28 13:48:47

Hallå!
Ibland är det kul med lite värdelöst vetande. Man är en hit på fester. Hihi
Ja, att få se sina smycken på andra är kanonroligt. Men roligast är när jag berömmer nån för deras fina halsband och de skrattar och säger att det är köpt från
mig, hahahaha. Det har hänt några gånger.
Beror på att jag persondesignar ibland och då hinner jag inte riktigt lägga det på minnet. Jag har ju bara sett det klart en liten stund.
Jaha, då fick du dagens andra roman.
Kram

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-05-28 16:43:51

Värdelöst vetande...ja, det finns tydligen kvar hela livet.
Kommer ihåg fullständiga personnumret till killen jag var ihop med för 35 år sedan och är inte det värdelöst vetande så...
Ha dé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela