TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stocklik

Publicerad 2008-05-07 10:29:16 i Allmänt,

Inatt har jag sovit som en klubbad oxe... skönt, för jag sover rätt illa oftast, är lättväckt som 17.

Jag satte igång en tvättmaskin när jag la mej, det brukar jag inte göra för jag vaknar när den centrifugerar, men nu behövde våra fula jobbarbyxor tvättas, och jag har har inte hört ett smack av den inatt.
Ren tur att jag såg att det låg tvätt i imorse, annars hade jag missat att hänga den och blivit byxlös på jobbet.
Undrar om chifen skulle godkänna enbart svarta trosor...?  Vi får ju inte ha andra brallor... fast jag fuskar rätt ofta... sån e jag.

Känner mej utvilad men seg... sitter i morgonrock fortfarande och kl är 10.15.

Funderar på en promenad, solen är stundvis framme... eller ska jag sy i ordning dom nya gardinerna som jag vill ha i sovrummet. Det har jag tänkt göra en vecka men men... jag älskar ju att skjuta upp saker.
Men då måste jag tvätta fönstren också.
La upp pärlor sent i går kväll när jag fick en idé, så den är jag också lite sugen att prova...
Behöver även dammsuga, hundarna fäller så golvet ser ut som vi har en hetäckande ryamatta, speciellt Tequila som har fem raser i sej och väldigt mycket päls.
Henne kardar jag ute varje dag och ändå är huset fullt... nästa gång blir det en kinesisk nakenhund!

M nere i djuraffären är förbannad på vår granne Jesus, en norsk jesus.
Han påstår att Monster-katten är inne hos honom på nätterna och bråkar med hans katter och pinkar!
Nu har han en ovän för livet för är det något vi har koll på så är vet vårt gemensamma lilla Monster.



Om han inte sover i djuraffären är han här hemma. Visserligen går han ut en sväng vid fyrasnåret men hur fasen skulle han kunna ta sej in till dom.
Och den mannen kan stå halva nätterna och vissla efter sina katter så man inte får en blund i ögonen, snickrar mitt i natten och har sej, sen förnekar han det... skum snubbe.

Jaha, fortsätter jag bladdrandet här får jag inget gjort innan jag börjar jobba 14.00,  jag vill ju dessutom hinna en sväng på sta´n och hitta guldploppar eller små ringar till öronen... sätter jag riktig fart hinner jag nästan allt jag borde och vill göra!
Vi får se...

Kommentarer

Postat av: Molina

Publicerad 2008-05-07 12:12:23

Har du kanske tid för lunch någon dag när du jobbar sent eller är ledig? :0)

Postat av: TT

Publicerad 2008-05-07 22:31:41

Oh ja, självklart har jag det!
På fredag kanske? Eller nästa onsdag?

Postat av: Petra

Publicerad 2008-05-07 23:23:48

Robert är bra på sånt där, nu håller han på och gör en hemsida där man kan gå in och hämta snyggare stilmallar och bara klistra in i sin vanliga här på bloggen, jag kan visa sen när han gjort den :) Det finns en indisk tjej som gör grymt snygga bilder så han väntar på klartecekn från henne att få använda några av dem sen är det igång :) Jag uppdaterar om det :D

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-08 07:22:33

Just an ordinary day in Tittilainen's life....puh, var försiktig med lilla hjärtat...
Märker att vi är ungefär lika duktiga vad det gäller att planera...*suckar* ;)

Postat av: TT

Publicerad 2008-05-08 18:23:25

Petra- jag väntar ivrigt!

Berith... jag tror jag varvar ner
väääldans mycket när jag tar det lugnt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela