TyraTok

Livet är ett äventyr!

Värmeslag

Publicerad 2008-05-09 09:15:04 i Allmänt,

Lika fint väder idag minsann och jag klev upp strax efter sju, fast jag inte börjar jobba förrän 14.00!
Detta för att inte få värmeslag för det är så att solen ligger på vårt sovrum på morgonen och nu börjar tydligen värmepinan...
Jag vet, man ska inte klaga på värmen men den här lägenheten är på gränsen till obeboelig om det blir en varm sommar.
Vi har bilverkstadens svarta plåttak i fönsterbrädshöjd utanför hela ena sidan av lägenheten, man kan steka ägg på rullgardinen varje morgon om man vill.

Det var snack om att vi skulle få markiser för fönstren men så kom hyresvärdinnan på att det ville hon inte bekosta, det rörde sej om hela 2 500 kr.
Jag funderar på att hänga upp fula gamla påslakan i alla fönster för att få lite skydd så det ser riktigt tattigt ut,  så kanske hon ångrar sej.
Blommorna har jag redan fått plocka bort ur alla fönster utom ett, annars dör varenda en.
Men vi kommer väl härifrån förr eller senare...

Lyssnar på nyheterna med ett halvt öra...  Burmas överlevande får verkligen lida för sin regim... tragiskt.
Vi har det allt bra ombonat och skyddat här i Sverige,  Gudrun var en sommarbris men naturligtvis en katastrof för de berörda i Småland.
Och imorgon ska Engla-spektaklet gå av stapeln, hur tänker dom...?

Funderar på att gå en rask promenad innan det blir riktigt varmt... ja, midsommar närmar sej och vikten stampar på runt 59 så det är nog bara att pinna på!

Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-09 15:06:01

Hejsan!
Underbart väder och här sitter man inne och jobbar.
Men snart så kan jag ta helg.
Du får ha det så härligt i helgen.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela