TyraTok

Livet är ett äventyr!

Alla helgons helg

Publicerad 2008-11-01 09:20:19 i Allmänt,


Såja, då var vi inne i spökhelgen...
Fast jag tycker det är lite konstigt att allhelgona och halloween sammanfaller, förr var det noga att skilja dem åt.

Blev väckt av mannen kl åtta som undrade om jag kunde ta ut Tequila senare om han åkte till skogen med den lilla och jag mumlade ja under täckets djup,  men när jag sen klev upp var alla borta.
Dom kom tillbaks efter en stund och jag slipper ut på morgonen, skönt.
Så nu är det bara en nyrastad Tequila och jag kvar och har en egen mysmorgon. Hon har fått lite chips och jag har fått mitt älskade kaffe.
Ute skiner solen från blå himmel, hade varit underbart om snön hade legat kvar, kolla in Paulas blogg!
Hon bor inte mer än ca 8-10 mil från mej och där är det vitt.

Drack några muggar glögg igår kväll och trodde att jag skulle vara lite småseg idag men det enda som känns är förkylningen och det hade jag ju räknat med.
Tvättmaskinen snurrar och jag ska in till staden  senare för att gå på scrapmässan i Växhuset på eftermiddagen med dotter J.
Får se om jag ska ringa sonen som privatchaffis eller om mannen hinner hem så jag kan ta hans bil.
Lång tid dit i alla fall så jag ska käka frulle, plocka undan lite och göra några smycken tänkte jag.
Tänker inte förta mej minsann, det ska ju vara en lugn och fridfull helg.
Ska i och för sej köpa en gravutsmyckning och åka ut till mina föräldrars grav i Hubbo, brorsan har säkert vart där och tänt lyktan redan.
Brukar ibland tränga mej in till minneslunden på Hovdestalund för där ligger en av mina bästa vänner och min lille son som aldrig fick leva.
Ibland är det rent omöjligt att ta sej fram för den kyrkogården ligger så central så det blir trafikstockning som heter duga.
Då får man gå dit en annan dag, men det spelar ju egentligen ingen roll var och när man tänder ljusen för dem.
Skulle vilja åka till Täby och smycka syrrans grav också men det är för långt bort i den här halkan.

Fick förfrågan om utgång igår men det kändes så skönt att kolla på alla sångserier och idol-utröstningen med glöggen och pärlorna som sällskap.
Mannen var nere i verkstaden största delen av kvällen och kapade hundburen så den ska passa i hans Golf också för jag har ju oftast Audin till jobbet och jag har ju inga hundar med mej.
Vissa morgnar är det knapps så jag har mej själv med mej...

Nu lite lätt action... happy halloweeeeeen, mohahahahaha...     

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-01 09:29:15

Hoppas att du blir bättre i förkylningen, det är "tätt på given" för dig att vara sjuk...

Här hos mig har vi dryga decimetern med snö och just nu strålande sol och fem mimusgrader.

Svinhalt ute så det blir att köra försiktigt till kyrkogården i dag för dit ska jag..

Ha dé!/Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-01 09:44:46

Godmorgon!

Hoppas du får en fin Allhelgonahelg!

Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-01 10:57:33

Tack Åsa, känner mej rätt pigg idag, måste vara glöggkuren jag körde igår, haha.



Kattis, detsamma till dej, kramar till er båda i kylan.

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-01 21:54:56

Hej vännen. Vi var på mässan redan när de öppnade och tur var det för en timme senare var det sjukt med folk och trångt så in i baljan. Förmodligen blir det en mässa nästa år oxå och förhoppnimgsvis i en större lokal då. Svårt att veta hur många som kommer när det är första gången. Köpte en hel del papper och ett par nya stämplar. Kul kul!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela