TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hostrapport!

Publicerad 2008-11-05 10:23:54 i Allmänt,

Förra nyhetsrapporten var ju inte så uppmuntrande och det blir inte denna heller...
Börjar kännas som rapport från en skurhink. :(

Tänkte igår kväll att idag blir sista dagen hemma, näsan hade slutat rinna och gårdagsnatten förflöt ju utan hostattacker, men tji fick jag för inatt har jag hostat hela j-a natten!
Var helt slut i kroppen men masade mej upp vid 10 för jag vill inte vända på dygnet.
Har känt mej lite febrig under natten men det är väl för att kroppen får anstränga sej.
Fick dessutom för mej att jag skulle hosta sönder något kärl i knoppen... jisses vad nattens mörker kan ge knäppa tankar...  jag har ju gjort en datortomografi.
Har i alla fall sluppit underliga drömmar! 
Enligt Paulas drömtydningsbok var det ju en spännande innebörd i förra drömmen.

Så nu sitter jag här igen i morgonrocken och tittar ut på det fina vädret.
Gick runt kvarteret med hundarna igårkväll för att få lite frisk luft men var aldrig ut i solen, ska nog satsa på det idag, annars blir jag galen.
Gå till Konsum är nog lagom, ca 400 meter dit tror jag, köpa mej en tröst chokladbit, har blivit helt såld på Marabous nya
choklad med lakrits i, har ni testat den?
Himmelskt god!!
M och jag brukar ibland smita in i godisaffären nära jobbet och offra nio kronor på en sådan bit... fast på Konsum kostar den 6.20 och på Willys bara 5,00 kr så jag ska nog bunkra upp hemma istället.
Många kronor små...  insåg när jag betalat räkningarna och shoppat lite pärlor att  jag har 700 kvar av lönen, suck!
Tur vi får in pengar vid olika tidpunkter här i hushållet.

Vikten ligger på 58,4 trots stillasittande, mensplufsighet och chokladätande, känns ju skönt att den är rätt OK i alla fall.
Det gäller ju att fokusera på roligheterna.
Igår var jag så märkligt seg och matt, det enda jag gjorde på hela dagen var att flytta mej mellan datorn och TV:n, kollade för säkerhets skull innan jag la mej om ögonen blivit fyrkantiga, men dom var lika trista som vanligt.

Min plan att göra julkort föll igår, får se idag vad jag orkar, har inte hunnit känna efter ännu.
Mannen är inne och besiktar en bil.
Igår såg jag knappt röken av honom, efter smärtkliniken åkte han till skogen med hundarna, sedan var han i verkstaden och fifflade med hundpejlen.
Men han kom hem och gjorde våfflor till mej på kvällen i alla fall. :o)
Ska nog ta en kall till frukost och ringa jobbet och rapportera min status.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-05 11:07:11

Klart du får länka!



Om du får tillfälle, ta och testa Fazers lakritschoklad! Jag tycker den var mycket godare!



Feber är bra, förhöjd kroppstemperatur hos "värddjuret" klarar inte virusen och så dör den. Klurigt uttänkt det där!

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-05 11:12:15

Anne, jag hörde dom ryktena också, och det är klart, finsk kvalitet!! :D

Ska testas vid första bästa tillfälle.



Känns bra att vara ett febrigt"värddjur" nu när man vet varför!

Ha en bra dag!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-05 13:28:01

Hejsan!

Fick skäll igår abv en bloggkompis att jag tänker för mycket på alla andra.

Med dom orden så åkte jag och grät hos gamla kollegor. Kändes bra!

Ha en skön dag!

KRam

Postat av: E

Publicerad 2008-11-05 15:21:11

Usch, hosta borde vara totalförbjudet!!



Du, vad var det i dom där utomordentligt goda kaffedrinkarna vi gladeligen hällde i oss en gång i tiden? Mitt minne...



Krya på dej!

//E

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-05 17:44:30

Kattis, ligger nog en hel del i det!



E, mmm... kan det ha varit Amaretto-kaffe?

Det är nog det enda jag minns förutom Hot Shots och Irish... å gud vad sugen jag blev nu då!

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-05 18:24:55

Ja, det sägs ju att det finns en ökad risk för just missfall efter fostervattensprov, men hittills har jag aldrig hört någon som drabbats. Det måste ha varit en stor besvikelse och sorg för er. Avstod ni från ytterligare försök efter det?

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-05 19:20:33

Tråkigt att du fortfarande känner dig förkyld. Ibland kan det ta sin lilla tid. Själv tycker jag whisky är oslagbart vid förkylningar! Åtminstone blir det roligare att vara förkyld..tihi.

Kramelikram

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-05 19:23:34

Hej!

Låter som du har exakt samma hosta som jag hade.

Trodde jag inte skulle få luft när det var som värst.

Hav förtröstan, det går över. Jag lovar.

Hoppas du får njuta av det fina vädret i veckan.

Måste prova den nya chokladen då jag älskar både och. Kram A-K

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-06 09:37:09

Hoppas, att du blivit bättre och att hostan gett med sig.

För två år sedan hade jag influensan och jag trodde, att jag skulle hosta ihjäl mig, jag vet hur jobbigt det är...

Hur som helst..krya på dig!

Ha dé!/Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-06 10:32:06

Berith, jag önskar verkligen att vi hade whiskey nu men barskåpet är tomt, bara Minttu... kanske det går lika bra?! :o)



A-K, känner att det börjar lätta lite, hostattackerna är inte lika intensiva, kanske chokladen som hjälpt! :o)



Åsa, bävar för att få influensa, har inte haft det på fyra-fem år, detta är mest bara irriterande hosta och lite feber.

Men det vänder nu! :o)



Tack för er uppmuntran, kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela