TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lön för mödan!

Publicerad 2008-11-23 19:20:26 i Allmänt,

Eller möda...?

Nej, det är det väl inte att gå ut med sina egna hundar direkt.
Men igår kväll när jag harvade mej ut i mörker och kyla så hittade jag en tjuga i snön så då kändes det som lite lön för mödan.
Gick fram och tillbaks åt båda hållen för att se om det tappats mer pengar, kanske i lite större valörer... men icke, bara ett kvitto hittade jag.

Ikväll hittade jag ingenting!
Fick bara en kall snålblåst rakt i ansiktet, orättvist.
Jag gjorde ju samma jobb idag!?
Fast då belönade jag mej själv i form av varm glögg när jag kom in, stelfrusen och elendig.
(Ja, jag vet att jag stavade fel men syrran och jag kallades för systrarna elende, en ordlek av vårt efternamn.)
Var nästan bättre än en tjuga. :o)

Städning?
Oj...  nu vart det störningar... hrm... jamen jag har tvättat och diskat... plockat in ren tvätt i garderoberna.
Plockat undan liiite.
Insåg att jag inte vill fixa fönstren förräns nya gardiner anländer med posten,
Undanflykt?
Ja,  jag vet... jag är sån... vädur... gillar att göra allt i sista minuten.
En hel månad kvar till jul ju, och en hel vecka kvar till första advent, så det så.

Men jag har gjort två halsband i alla fall, som jag hoppas ska generera lite inkomster förr eller senare.
Kollade lite på bönderna, en serie som jag helt hoppat över men nu stod det på och jag kollade på utröstningen och det slog mej att killarna gråter i den serien.
Eller så katogoriserar jag för jag inte har sett den... ja, sån är jag ibland!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-23 21:56:23

Jag råkade också titta på Bönderna och slogs av samma tanke, men dom gråter ju! :0)

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-23 22:23:10

Städning har det blivit ett grand total of zero den här helgen! Litet tvätt bara...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela