TyraTok

Livet är ett äventyr!

Magnus & Brasse...

Publicerad 2008-11-29 11:11:06 i Allmänt,

...kan man ju citera idag...  Grågrågrågråååågrågråååååå.

Deprimerande att titta ut när man vaknade, adventskänslan är som bortblåst.
Dessutom spelar dom Strålande jul på TV4,  totalt malplacerat!

Men men... man ska väl upp med sina stjärnor och stakar i alla fall.
Sovrummet och vardagsrumsfönstren fixade vi till igår kväll, men köksfönstret ska tätas innan det ska tvättas och hängas upp gardiner där.
Måste naturligtvis dessutom köpa nya lampor till stakarna, eller kanske rentav hittar jag något paket när jag river och sliter och letar efter adventsljusstaken som jag inte hittar.
Jag stuvade om mycket grejer när sonen flyttade hit i våras för sin sex-veckors-sejour, och nu vet jag banne mej inte hur jag stuvade!

Djuraffären under mej firar 10-årsjubileum så det är full rulle utanför.
Jag hade tänkt hänga upp en massa nytt på min smycketavla där ner till helgen, men jag glömde hela lådan på jobbet förstås.
Sålde inte så bra där, några halsband gick åt och det som blev över skulle jag ta till tavlan, typiskt glömska jag.

Undras när mannen kan tänkas komma hem och fixa fönstren så jag får hänga upp mina nya gardiner.
Måste ju putsa medan det är ljust så man ser resultatet.
Jaja, kan ju i värsta fall göras imorgon.
Nu ska jag göra ett ryck med städning, undrar om jag inte ska åka in till Jysk också och köpa en ny julduk till matsalsbordet.
Eller duk och duk, jag brukar köpa deras 5-metersrulle med velour, enkelt och lätt att tvätta.
Tyvärr förstörde jag den förra året när jag glömde släcka ett ljus så det rann stearin över en stor del av duken, och det vart inte snyggt alls när jag väl fick bort det.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-29 14:16:57

Ja du, vad gjorde vi utan våra män?

Dags för lunch nån dag igen?

Kramelikram

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-29 15:44:51

Grått..det är bara förnamnet på dagen i dag, det har ju inte blivit ljust ännu och nu är det snart kväller igen....

Sicken tur, att vi får tända adventsljusstakarna så att man har nå´t att glädja sig åt.

Ha dé!/Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-29 16:49:52

Berith, abspelut! Bara hojta till när du har tid och lust! Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-29 16:50:55

Åsa, det är verkligen tur att det blir så vackert i fönstren när det är så fult ute! Kram

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-29 18:19:19

Min syster menar att hon är velourdrottningen nr 1, jag antar att det är likadan rulle hon köper som du! :)

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-29 23:50:31

Anne! Jag kan vara drottning nr 2! Hon har ju förstått grejen med lättskötta dukar! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela