TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mosjöen

Publicerad 2008-11-19 21:53:10 i Allmänt,



Hit brukar vi åka på sommaren, här bor svärmor och här är mannen uppfödd.
Byn som ligger så vackert vid fjorden heter Mosjöen och ligger i höjd med Tärnaby, fast i Norge då.
Vattnet i fjorden har en underbar färg och när man åker ut till havet och badar får man uppleva så klart vatten, vackra vyer och kallt vatten.
Fast nu börjar det väl bli snötäckt där uppe också precis som värden blev vit här idag.

Kändes inte så skönt att gå till bilen i läckande joggingdojor och med snö blåsande rakt in i luvan efter jobbet och dessutom hade jag ställt den en kvart bort.
Men hem kom jag och nu har jag gått en sväng med hundarna
Rätt skönt för det varken snöade eller blåste, lite dimmigt och småmysigt.
Man får nästan lust att hänga upp stjärnorna redan nu bara för snön kom tillbaks.

Men så blir det inte, inget fusk här, haha, men en pepparkaka och ett glas mjölk ska jag ta innan jag törnar in.

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2008-11-20 15:56:28

Vilket ställe! Har inte varit så långt norrut i Norge, bara vid de sydligare fjordarna, men vackrare landskap får man leta efter.

Tomtenissen kommer från Dollar Store, där dräller det av tomtar i olika modischanger, dottern köpte en för att retas för h on vet att jag inte julpyntar...

Solen tittade fram idag, men den når knappt över horisonten, så du missar inte mycket när du sitter inne på jobbet.

Kramen

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-20 21:21:39

Paula, visst är det vackert!

Mannen vill flytta dit men jag backar där.



Vi har ingen Dollar Store här, får åka till Booorlänge då! :D

Har inga att ha utomhus, tyckte den var lagom till trappan, jag pyntar inte så mycket heller.

Ha det bra i kylan! kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela