TyraTok

Livet är ett äventyr!

Oskriven helg

Publicerad 2008-11-15 11:44:59 i Allmänt,

Lördag och vädret är skapligt!
Klev upp vid 10-snåret utan känning av vare sej glögg eller rödtjut, fast nu drack jag ju inga mängder.
Kollade lite på Idol, undrade hur det kunde gå så men men... var och en har ju sin målgrupp... tyvärr.
Påtade lite vid pärlbordet, ska se nu i dagsljus om det blev som jag tänkt mej.

Ibland har man ju gjort klart ett mörkt halsband, och sedan upptäckt i dagsljus att det sitter en mörkblå pärla mitt bland alla svarta!
Bara att ta upp och trä om... inte skoj.
Numer har jag i och för sej ganska skaplig lampa men det kan bli så i alla fall.

Lagade förresten Anns fläskfilé i ugn igår och den var väldigt god, gick helt klart hem här i huset så den gör vi om.

Presenten jag fick från gamla jobbet var en ljuslykta från Village, jättefin.
Lila förstås, och jag hade sett och suktat efter den i en veckotidning som körde en sida med lila inredningstema... å så fick jag den!!
Nu måste jag städa öppna spisen för att göra plats för den urläckra lila ljusbollen jag fick av N, jag tog hem den med igår när jag ändå skulle bubba.
Snart är det ju också dags att göra iordning i fönstren för alla ljusstakar och stjärnor... gud vad tiden går fort.
Men det är mysigt när allt är klart och man tänder allt när det mörknar.

Mannen ringde just och berättade att han skjutit ett rådjur för Smilla, som drev fyra stycken så fint så.
Blir nog ingen harhund av henne inte... men det är godare med rådjur så mej gör det inget.
Men det betyrder att dom blir kvar länge i skogen.
Jag glömde min mobil i bilen igår när jag kom hem, bad mannen ta in den innan han åkte imorse men det hade han glömt.
Nu har han nycklarna till verkstaden med sej... typiskt... nån kan ju kanske vilja mej något...
Men när har ringde nyss sa han att M i djuraffären har ju nyckel dit så nu ska jag ner och hämta upp den.
Hur klarade man sej innan den lilla uppfinningen fanns?

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-15 12:32:23

Hoppas att du får en bra helg, det kan ju vara skönt att inte ha nå´t inplanerat utan ta dagen som den kommer.

Ha dé!/Kram

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-15 12:59:22

Hej!

Ja det var kul att ses!! Det var lite körigt just när du klev in. Min man ringde, sedan jobbet och dottern var kissnödig o så hunden att hålla reda på. Han gillar grisöronen i djuraffären......



Vi hörs // Anna-Karin

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-15 18:13:16

Hallå!

Ha det lördagshärligt!

KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-15 19:39:42

Stinas kyckling är också himla god.

Ha det skönt ikväll!

Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-16 14:47:54

Idag söndag är det inget vidare väder så jag har fått lite gjort i scraprummet. Bildbevis på bloggen! Hoppas du lyckats skapa något oxå!!

Kramelikram

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-16 19:31:59

Om jag skulle behöva slakta och stycka det kött jag ville äta, då skulle jag inte vilja äta kött. Mammas sambo har jagat i alla tider, men jag har då alltid lagt benen på ryggen när han kommit hem med köttet.



Och ändå så har jag ju inte direkt ett finlir till yrke (jobbat på patologavdelningar), men det är en annan sak. Dessutom jobbar jag inte på ab längre...



Jaja, tur att det finna andra som kan tänka sig att sköta styckningen...:)

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-16 20:32:18

En bra kombination mekaniker och verkstad. På vår bil kan man inte ens byta tändstift utan specialverktyg och glödlampor bara med risk att få fingrarna avskurna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela