TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sortering!

Publicerad 2008-11-06 15:29:07 i Allmänt,

Det är vad jag har ägnat dagen åt, och idag var det en stor låda full med foton och negativ som fick sej en genomkörare.
Man fastnar lätt i tankar när man sitter där och bläddrar igenom högarna...
Mycket foton på ungarna när dom var små, och större, skolavslutningar, lucior, kalas, fester, och en himla massa begravningar, släkten har krympt alldeles för mycket och alldeles för fort.
Nu är det i alla fall lite mer ordning på fotofronten.

Gick en vända med hundarna i solen, samma som igår, och idag var jag faktiskt inte helt slut och kokvarm när jag kom tillbaks.
Nu snackar vi inga avstånd men ändå, alltid ett framsteg.
Sopade till och med trappan ner till hallen, full av hundhår och grus.
Ingen bra lösning att ha hallen nere och hela lägenheten uppanpå, för det är inte ofta det blir städat där nere.
Man tänker på det när man kommer in och ser röran, men sen går man upp i lägenheten så vips så har man glömt hur det ser ut där nere.
Tills det ringer på dörren eller någon kliver in... då kommer det dåliga samvetet!

Får bli ett helgprojekt kanske...
Mannen kom hem nyss, det har alltså tagit nästan en hel dag att åka till Nyköping och tillbaks!?
Men så visade det sej att han blev bjuden på lunch i Kvicksund och sedan skulle släppa av några i Västerås, därav den långa bortavaron.
Femhundra fick han för besväret och det var ju schysst.

Nu kokar jag ägg, har ju inte ätit ännu och sambon var förstås inte hungrig.
Tänkte först steka potatisbullar men har inte kokat någon lingonsylt och frysta lingon är väl inte så gott till kanske.
Börjar få lite lappsjuka, imorgon blir det jobb vare sej natten blir lugn eller full av hosta!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-06 19:28:04

Du behöver Lepheton om hostan inte ger sig, det är den enda hostmedicinen som har någorlunda effekt. Trust me, jag är en kronisk hostare (lugnt just nu, peppar, peppar...), min mamma säger att jag har hostat så länge hon känt mig, och vem har väl känt mig längst om inte hon.

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-06 21:26:18

Tack för tipset Anne!

Är det receptbelagt? Jag har sällan hosta, hade någon medicin som hette något jättekonstigt för ca 20 år sedan, men så hette den inte. :o)

Själv var jag en halsflussare förr men det gav sej.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2008-11-07 06:58:26

Godmorgon o tack för dina ord hos mig!

Bara att beklaga att du också har liknande erfarenheter med dina föräldrar...blir så tungt o grått ibland...

Men du är ju en glädjens budbärare i juletider läser jag! Härligt!

Ha en bra dag o krya på dig!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-07 07:08:14

Godmorgon!

Hoppas du får en skön fredag.

Sköt om dig!

KRAM

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-07 09:50:15

Hej!

Coccilana rekommenderar en sjuksköterska om du tål morfinpreparat. Jag får mardrömmar av Lepheton.

Du verkar iallafall vara friskare när du ger dig på sortering. Hoppas att du får en bra helg

Kram // Anna-Karin

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-07 09:55:37

Hej igen!

Höll på att glömma!

Riktigt mörk choklad (trevligare än hostmedicin)

hjälper jättebra mot hosta. Det är vetenskapligt bevisat.

Kram kram A-K

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-07 09:55:37

Hej igen!

Höll på att glömma!

Riktigt mörk choklad (trevligare än hostmedicin)

hjälper jättebra mot hosta. Det är vetenskapligt bevisat.

Kram kram A-K

Postat av: Ann

Publicerad 2008-11-07 11:07:27

Japps jag är tillbaka sedan om det blir långvarigt eller tillfälligt får vi se:))

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-07 12:57:04

Tack för era uppmuntringar!

Coccilana hette den dundermedicinen jag hade för länge sen.

Nu tycker jag dock att hostan börjar ge sej... får se till nästa vecka.



Ha en bra helg i Uppsala A-K, och ni andra där ni är! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela