TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tack för kaffet...

Publicerad 2008-11-09 11:59:22 i Allmänt,

... muttrade jag över den lilla skvätten som mannen lämnat kvar i termosen när han åkte till skogen tidigt i morse.

Själv sov jag som en stock till 9.55 och då ville hundarna ut direkt när jag vaknade.
När jag kom hem efter morgonpromenixen tappade jag muggen med det microuppvärmda kaffet rakt över datorbordet!
Hatar att greppet i högerhanden är så dåligt, eller snarare gillar jag inte att jag aldrig lär mej det.
Klarade i alla fall av att missa tangentbordet.
På K-badet hällde jag muggen rakt över kontrolldatorns tangentbord en morgon till kollegans munterhet.

Ja, så kan en söndagmorgon börja...  fylla tvätthögen med kaffefläckiga kläder, skura golv och bord och stol.
Hoppas resten av dagen inte följer samma mönster.
Men jag känner mej hur pigg som helst, inga känningar av någon feber, lite hosta men den är som en vårvind jämfört med veckan som varit och så är jag rejält utsövd, wonderful.
Inte ens aningens aning av huvudvärk fast jag drack rödvin igår. :o)

Ute är vädret helt grått och trist men jag har ändå tänkt sitta vid mitt fullbelamrade matsalsbord.
Jag har organiserat lite så pärlorna bara upptar halva bordet och plockat fram allt som  hör till kortmakeri på den andra halvan.
Hoppas vi inte ska ha några middagsgäster före jul, hehe.
Vill ju så gärna göra om andra sovrummet till hobbyrum men då har vi inget gästrum och det vore ju rätt dumt.

Nu har jag i och för sej redan ställt dit symaskinen på datorbordet där inne för ingen använde den gamla stationära datorn, och så har jag satt dit mina gamla bokhyllor och fyllt upp med mina målagrejer, tyger osv så det är väl lite grann på väg åt att bli hobbyrum i alla fall.
Kanske kan man lägga eventuella gäster på den stora uppblåsbara madrassen i vardagsrummet?
Närå, jag ska inte bre ut mej över hela huset, men jag längtar verkligen efter ett eget, helt eget hobbyrum.
Vårat skräprum är så kallt så där vill ingen vara längre stunder, annars hade jag fixat iordning det.
Vår tanke var ju först att göra iordning det till sovrum för det är så svalt men ingen av oss har lust att fixa iordning mer här, man gör det ju inte åt sej själv när man bara hyr.

Nu ska jag äta frulle och göra nytt gott kaffe åt mej.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-09 13:25:06

Vad har du för problem med handen? Mikrouppvärmt kaffe är inget vidare! En av fikarumskollegorna brukar göra det och han säger att överlevde han kaffet på Västmanlands Folkblad (tror jag det hette) på 70-talet, så klarar han av vilket kaffe som helst i fortsättningen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-09 13:29:41

Hoppas du får en fin dag! :)

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-09 15:27:23

Anne, vid båda mina "olyckor" har jag ådragit mej whiplash ju, och då kan man få sämre funktion i armar och händer.

Västmanlands Folkblad ja, härregud, finns den nu mer?

Håller med om microkaffet men är man lat så är man, det rinner ner.



Emmiealina, tack, hoppas din söndag är bra också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela