TyraTok

Livet är ett äventyr!

TRÖTT!

Publicerad 2008-11-13 11:55:01 i Allmänt,

Men herre gud vad trött jag var igår kväll, nu har mörkret verkligen börjat ta ut sin rätt kroppsligt sett.
Nu är det bara att vänta på den mentala tröttheten också, jag vet att den kommer, tyvärr.
Slocknade i soffan igår med och piggnade aldrig till , så inget blev gjort under hela kvällen.
Jag som hade sådana planer på allt jag ville hinna.

Kanske är det inte mörkret utan besöken bland småbarnen?!
Man har ju kommit till en så lugn miljö nu i och med jobb-bytet, att man blir totalt chockad av möten med barn!? :o)

Förskolan vi besökte igår var så himla fin, vilka underbara lokaler och stora ytor med mycket glasväggar så man fick bra överblick.
Flera andra förskolor var där plus en massa annat folk och jag fick flera undringar om jag har bytt jobb?!
Alla känner apan...  känns lite pinsamt att man inte känner igen alla lika bra.
En tjej åkte bland annat samma buss som oss med sin barngrupp och jag kände igen utseendet lite svagt men hejade ju naturligtvis inte eftersom jag inte visste varifrån.
Men alltså, hon kom och la armen om mej och undrade om jag tröttnat på badet... hmmm... det var ju bara att spela med och skämmas inombords för att jag inte känt igen henne.
Samma sak med chefen, hon lyfte förvånat på ögonbrynet när jag presenterade mej som ny placeringsassistent, haha.
Satte mej i ett hörn med den jättegoda tårtan och kaffet och skämdes!  ;o)

Imorse kände jag mej mer död än levande när jag kravlade in i duschen.
Vart ska detta sluta om det inte kommer snö så vi får lite ljus i höstblasket.
Jag hatar gråväder och regn, den fuktiga kylan biter genom märg och ben värre än kylan som kommer med snön, tycker ju jag då.

Väntar på lunch som vanligt, två kokta ägg och hårdmacka med makrill, det ni, vilka kulinariska läckerheter man trycker i sej.
Hoppas jag orkar laga lite roligare mat i helgen, kanske en flaska glögg också...
Redan torsdag ju, måste planera så jag slipper gå ut alltför många gånger i helgen, om inte vädret blir bättre förstås, eller om jag hastigt får en massa pengar så jag kan förlusta mej... men det lär väl inte hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela