TyraTok

Livet är ett äventyr!

Grå lördag

Publicerad 2008-11-08 10:30:57 i Allmänt,

Lördag morgon, och jag känner mej rätt bra!

Är inte det typiskt?
När man inte ska jobba, då känns det helt OK... konstigt.

Fast jag har så ont i höften, fick kliva upp strax efter åtta för det gick inte att ligga på något sätt, dags att krypa till korset och ta mina sprutor igen tror jag.
Har inte gjort det på jättelänge, min läkare försvann ju till Löwenströmska och han försäkrade att hans efterträderska är jätteduktig, men jag har inte ringt henne ännu... får väl ge henne en chans.

Kanske rent av kan hon kolla upp foten på en gång, nu är det snart två år sedan jag ramlade och fick den så fint under mej och den är inte alls bra än.

Jaja, nu vart det mycket gnäll på morgonkulan här.
Har faktiskt gått en sväng med Tequila och visst blev jag lite andfådd men jag har ingen feber!!  :o)
Lite ont i knoppen men jag tog ett glas rött igår, ett vin vi fick av en av mannens jaktvänner för att han hjälpte honom på med takboxen.
Tydligen ett huvudvärksvin...

Ute är det grått, konstigt att det ska vara så fint hela veckan när folk jobbar och så när dom blir lediga till helgen då är det bara gråväder.
Oftare så än tvärtom tycker jag, eller inbillar jag mej?

Mannen är i skogen och tränar Smilla på harjakt så morgonen är min egen igen.
Ska packa filmen jag sålde på Tradera, jag fick i alla fall 78 kr för den, och det var ju en vinst i någon tävling jag var med i på nätet, fråga mej inte vilken.
Sen ska jag diska... och sen faktiskt tror jag att  jag ska ta fram allt jag köpt och samlat för julkortsmakeri.
Igår kom det sista jag köpt på Tradera, glittrande snöstjärnor så nu borde jag ha tillräckligt med grejer för att tota ihop lite kort.
Ska göra ett tack-kort och skicka till A och T på Utö också, som tack för den utomordentligt trevliga helgen.  Här satt vi och åt och mös framför deras urläckra öppna spis och tittade ut över havet.



Nu, dags att diska och slänga igång en tvättmaskin, roligt lördagsnöje, men det är lika bra att passa på när man nu känner sej fit for fight!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-08 11:06:57

Vad har du för bekymmer med höften?

Bra att förkylningen börjar försvinna, kanske är du fit for fight på måndag igen?!

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-08 11:47:46

Jag halkade för ca 20 år sen och slog bäckenet snett och innan det upptäcktes på ryggrehab efter några år hade jag lyckats få någon slags felställning i höften som ingen fått bukt med.

Ca 10 år senare blev jag påkörd och det blev ju inte bättre av det... båda gångerna fick jag även whiplash-skador så det här är första gången jag jobbar heltid på 25 år!! :o)

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-08 14:16:22

Skönt att du verkar ha piggat på dig lite i alla fall och att febern är borta.

Kom nu ihåg att inte förta dig bara för att du känner dig pigg, det är nog ett genomgående drag hos oss kvinnor att så fort vi blir lite pigga så ska vi göra än det ena, än det andra...

Ha en fortsatt bra dag!

Ha dé!/Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-08 18:10:08

Hejsan!

Nu har hela dagen gått och det är snart middag.

Hoppas du haft en bra dag.

Bamsekramar och sköt om dig!

Postat av: Paula

Publicerad 2008-11-09 18:10:01

Hej! Det låter som vi har lite samma problem du o jag. Jag ramlade och fick foten under mig för några år sen, fotleden gick av på tre ställen. Den blev aldrig bra igen efter operationerna...o läkarna sa att det ska jag inte heller förvänta mig. Så cykeln, skidor o annat kul får jag avstå från, fotleden böjer sig inte ordentligt eller så hakar den upp sig.

Höger höft har jag ont i, kan aldrig ligga mer än 7-8 timmar, men som du så har jag inte fått kortison på väldigt länge.

Trist att man ska få krämpor, men det är väl bara att hålla humöret uppe, det finns så många som har det värre. Tittade idag på reprisen av Himlen får vänta, handlar om människor som får dödliga diagnoser. Gud vad dom kämpar, och det är såå orättvist, de är mellan 25-42 år!

Nä, nu är det dags för veckobadet, kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela