TyraTok

Livet är ett äventyr!

Två dagar i paradiset!

Publicerad 2008-11-27 21:16:43 i Allmänt,

Så är man hemma igen efter två suveräna dagar på den gamla brunnsorten http://www.satrabrunn.se

Jag åkte hemifrån vid halvåtta-snåret igår, halkade genom skogen via Ramnäs över till Skultuna för att plocka upp arbetskamrat E, och så halkade vi vidare på snorhala vägar till Sätrabrunn.
De övriga kom en stund efter oss, och då fick vi gå ner till Societetshuset, ungefär i mitten på det stora området.
Där hade vi vårt konferensrum, laddat med nötter, frukt och vatten.

Dagen inleddes med en föreläsning om kost och hälsa till vår stora glädje.
Det hade jag inte räknat med, hur intressant som helst.
Så var det kaffe med kärleksmums, också till en stor lycka för mej, ett av de få bakverk jag verkligen älskar.
Litet arbetspass och så ner till restaurangen för en superb lunch, hokifilé.
Fick verkligen äta långsamt för jag vart ju nästan mätt på den jättegoda salladsbuffén.

Sedan fick vi tillgång till våra rum, varsitt enkelrum med dusch och toalett.
Där blev man också glatt överraskad för det var så fräscht!




Lite arbetspass under eftermiddagen också, sedan var det dags för bad och behandlingar för dom som bokat.
Jag valde att bara plaska runt i den varma bassängen.
De andra tycker ju att jag är badvan som jobbat på baden i sju år, och vi började prata om gamla tiders konstsim.
Naturligtvis skulle jag ju testa, for bakåt med armen graciöst över huvudet, slog en baklängesvolt och kom upp mitt i plytet på en karl som inte alls så road ut.
De andra  höll ju på att drunkna... av skratt... men man ska ju bjuda på sej själv, speciellt när man är ny i i gänget... eller..?

Nå, chefen hade smugglat in en vinflaska i till bassängen, strängeligen förbjudet hade jag läst på en skylt i receptionen men den hade ingen annan sett.
Alltså skulle vi alla glida upp diskret, gå till juice-maskien och ta lite juice i plastmugg och sätta oss vid ett bord.
Jag var sist upp och när jag kom till bordet såg jag henne trippa iväg med väskan och alla hade tomma muggar!?
Vad hände, undrade jag och det visade sej att hon glömt korkskruv!
Alltså skulle hon pulsa iväg till vårt boende bredvid i badrock och blöt badrock!
Hon är inte rädd för besvär, min chef och vi hoppades att hon inte skulle dra på sej en lunginflammation bara för att vi skulle få vin...
Det gick bra, hon kom tillbaks och vi fick två muggar var medans andra badgäster blängde på vår olydnad, men dom gick i alla fall inte och skvallrade...

Insåg att det var smidigare att duscha på sitt eget rum så jag lindade om mej badlakanet med trosor och linne under. Lyckades bara tappa det en gång under vägen hem till allmänt jubel.
Efter dusch och ansiktspåtagning, påklädning av kjol och tunika gjorde jag entre med vinflaskan i sällskapsrummet där de andra satt.
Oj! blev den allmänna reaktionen.
Jag går mest klädd i jeans och tröja och sminkar mej aldrig till vardags, och de här damerna hade ju aldrig sett någon annan TT än det! :o)

Så var det middag 500 meter neråt i området, och det var halt, det var nog rätt livat när vi halkade nedåt.
Ankbröstet var sisådär... men vinet var gott!
När vi kom ut från restaurangen möttes vi av denna vackra syn.



Man blev alldeles tagen hela området med sina vackra timmerhus var inbäddade i snö och så dessa vackra granar!
Efter middagen satt vi och pratade ett tag men vid halv elva hade alla gått till sina rum och till och med jag var lite pumsig.
Sov som en stock när mannen skickade SMS vid halv tolv, skickade bara tillbaks att jag sov, hur trevligt som helst, hehe.

Vaknade 7.10 och kände mej pigg och kry, ingen huvudvärk trots att jag blandat tre olika sorters rödvin!!
Vi fick en jättefin frukostbuffé så då fick man ju offra sej och äta frukost!!
Lite grupparbete, sedan var det visning av själva brunnen.
Det är sju vattenådror som möts och det vattnet smakade mycket järn men var jättegott i alla fall.



Fick ta alla bilder med mobilkameran så kvaliteten är inte den bästa tyvärr.
Helt plötsligt strejkade min nya kamera!?

Vi fick en rundvisning av VD:n i gamla badhuset med träkar, bröllopshuset och lite annat, jättekul att se, det gjorde hon utöver vårt program.
Hade jag råd skulle jag ta guben till en romantisk helg i den stugan!!
Men min plånbok är inte anpassade till det tyvärr.
Det var här Gry Forsell gifte sej förresten.

Sammafattningen är att det har varit jättebra dagar med många skratt.
M, som också är ny, sa att hon inte vetat om att det fanns så roliga placeringsassistenter, och jag inflikade att jag inte ens visste om att det fanns placeringsassistenter, till de andras skratt.
Chefen tyckte att våra uttalanden skulle komma med i någon broschyr... haha, men man ska ju vara sanningsenlig!

Tyvärr hade ju snön töat bort under dagen men det gick fortare att köra hem.
Mannen hade handlat nya ljusslingor till mej, gjort pannkakor och ärtsoppa så det var så nice att komma hem.
Slumrade i soffan en stund, sedan var det dags att bege sej till S, vi skulle på ljusparty hos en kompis till henne.
Lite julklappar inhandlades, och föralldel, lite ljus till mej också. ;o)

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-28 06:34:20

Godmorgon!

Åh, vad fint det ser ut. Vad härligt att få komma iväg på sånt. Vill också.

Ha en skön fredag!

Kram

Postat av: åsa

Publicerad 2008-11-28 09:01:13

Det är jättefint vid Sätra brunn tycker jag, i alla fall den gamla delen, men jag har bara varit där på sommaren och jag har också "druckit brunn" där.

Brukar svänga in när jag åker till Eskilstuna för jag åker oftast över Salbohed, mest för att slippa "Salaproppen", men nu är ju den bortbyggd så...

Ha dé!/Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2008-11-29 16:07:53

Vilken trevlig vistelse du fick! Gubben o j ag har varit på Selma Lagerlöf SPA, på Loka Brunn och så ett till i Norrtälje som jag just för tillfället glömt namnet på. Vi åker ibland iväg, dessutom har vi jyckarna med oss, och det har hittills gått bra.

Man blir oerhört uppiggad efter god mat och miljöombyte.

Nu önskar jag dig en riktigt trevlig helg!

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-29 16:52:35

Ja, det var verkligen fint, jag har också bara varit där på sommaren förut.

14/12 är det julmarknad, det ska jag försöka åka på.

Paula, man får ha med hundar här med tror jag att jag såg på hemsidan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela