TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det blir bättre och bättre...

Publicerad 2008-10-13 14:07:49 i Allmänt,

Vaknade 6.30 när mannen kom hem från Arlanda.
Kände mej lite febrig imorse men i övrigt inte ont i halsen eller förkyld.
Ska jag vara petig känns det lite tjockt i halsen men den gör inte ont, så jag duschade, bläddrade igenom blaskan och tog lite kaffe innan jag slängde mej iväg till jobbet.
Hyresvärden hade klagat på en fönsterlampa som lös i sovrummet som inte används imorse, tröttsamt... en 15-wattare!!
Skyndade mej att släcka alla fyra som lös så han inte ska få mer att klaga på.
Ibland är det solstrålen B och ibland åskmolnet B som är nere i verkstaden...
Nu är det ju inte mej han går på utan sambon men jag får ju alltid veta vad som klagas på.

Förmiddagen rann undan, U är tillbaks efter fem veckors semester, skönt!
Ja, i alla fall för mej, kanske inte för henne som kajkat runt i Frankrike i husbil... men sånt tar jag ingen hänsyn till. ;o)
B kommer tillbaks på onsdag så då är mitt lilla team full styrka igen.
Just därför ska jag vara ledig på fredag tänkte jag, tycker jag kan unna mej det efter förra veckan som faktiskt blev rätt hektisk, i alla fall under förmiddagarna när telefonen ringde rätt oavbrutet.

Mannen ringde och undrade om det gick bra att jobba, och jag sa att febern verkar försvunnit. Tror han blev lite besviken för nu måsta han ju åka hem och rasta Tequila som ligger hemma, haha, annars hade jag gått hem tidigare.
Men han skulle nog behövt lite av den värmen för att sitta på pass i skogen var kallt.
Hoppas dom får sin kvot i år så vi får lite älgstek till mina trattkantareller ...mmmmmm!

Nu har jag efter lunchen suttit och  klurat på statistikten, tog mej i kragen och läste igenom checklistan och banne mej, lyckades jag inte få in två skolor rätt i systemet!!
Dubbelkollade för säkerhets skull med kollegan tvärs över innan jag tryckte på den slutgiltiga knappen förstås.

Nu väntar jag på fikarasten, hört det förut?!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2008-10-13 19:55:13

Älgstek det är gott det. Lite synd är det allt att jag har så få jägare i bekantskapskretsarna...

Postat av: TT

Publicerad 2008-10-13 22:06:23

Tanten, ibland spelar det ingen roll att det finns jägare i närheten, det kan vara avsaknad av älgar istället.

Kanske kan man fösa in dem på rätt mark..?

Postat av: anne

Publicerad 2008-10-13 22:16:08

Statistik... Nää, jag går och lägger mig. God natt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela