TyraTok

Livet är ett äventyr!

Eljest...

Publicerad 2008-10-23 08:27:45 i Allmänt,

... så beskriver folk i 50-åringens närhet honomi Aftonbladet.
Lite udda och egen med andra ord... det ordet har jag aldrig hört i sådana sammanhang.
Jag skulle vilja vara språkforskare, i vårt avlånga land finns så mycket olika uttryck!

Så skönt för de anhöriga att mannen äntligen kunde klämma ur sej vart han lagt den stackars Caroline...
Vilka tragiska brott det har begåtts i vårt land på sista tiden, helt sjukt.
Mord har alltid funnits men nu är det så mycket där det handlar om barn, ungdomar och kvinnor.... nä, ur led är tiden.

Den vita tigern Sasha i Eskilstuna har blivit ihjälbiten av sin partner, inte lika tragiskt men sorgligt ändå, inte världens vanligaste djur direkt.

Tur man aldrig bott ihop med någon våldsam man.
Ja, nu låter det som om jag bott ihop med en hel radda män, men faktiskt har jag bara bott ihop med två stycken under mina 47 år.
Barnens far var den första, och sedan min nuvarande sambo, man är ingen Lill-Babs direkt.

Nu ska jag in i mailboxen och skriva ut bokningen på tågbiljetter, vi ska åka till Utö på lördag morgon, så då blir det först tåg till huvudstaden, pendel till Västerhaninge och buss vidare till Årsta för att sedan ta Silverpilen utöver vattnet.
Ska bli himla roligt, vi har ju inte sett A och T på två år och det är två glada roliga prickar, öns ICA-handlare.

Dotter D kommer hem från södra delarna av landet och ska bo hos oss och vara hundvakt, annars kommer man ju inte iväg.
Tur hon har höstlov minsann!
Annars hade jag fått lämpa in dom hos dotter J men där är ju lite fullt med tre katter redan, två av dem vet jag inte om dom är hundvana.

Nu kom posten, mot stämpeldynan!

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2008-10-23 11:32:57

Hej, jag reagerade också på ordet "eljest" ändå förstår man ju hur han menar...ska bli intressant när dom väl undersöker hur dräpandet verkligen gått till, om det stämmer det minsta det förövaren själv påstår.

Ingen Lill-Babs säger du, fniss, det är ju jag, inne på fjärde äktenskapet o så finns några förlovningar däremellan också i kulisserna...

Man skulle kunna tro jag var karltokig, men jag trivs alldeles ypperligt med mitt eget sällskap!

Och efter nuvarande maken, om jag skulle överleva honom, då blir det bara fyrfotingar!

Kram o ha en fin dag, har plockat med mig utmaningen

Postat av: linda

Publicerad 2008-10-23 12:51:07

En trevlig helg har du framför dig!

Jag också för den delen..L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela