TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kovändning!

Publicerad 2008-10-07 21:44:32 i Allmänt,

Lallade på i förmiddags, tyckte det var lugnt men efter fikat började det ringa som fasen och jag fick besök av en orolig mamma, fick hålla hennes lilla fyramånaders medans hon fyllde i blanketter, mmmmysigt...

Så blev det tidig lunch för vi skulle hinna till föreläsningen till 12.30 och då kastar man i sej sin matlåda trots att man gått tidigare för att kunna ta det lugnt.
Inte många meter att gå mellan jobbet och ACC men ändå kändes det stressigt.
Lunchen är ju normalt mellan 12-13 och nu skulle M och jag hinna upp efter vårt lunchkaffe två trappor upp dessutom.

När jag var på väg genom korridoren pep mobilen SMS och det var N som berättade att hon erbjudits min tjänst i alla fall!
Förstår att hon är glad, hann bara skriva att det var kul, höll på att skicka iväg det med ett k på slutet istället till de andras nöje.

Föreläsningen var hur bra som helst.
Dr Riyadh Al Baldawi var en man som kunde hålla oss trollbundna, är otroligt smart och kan kan sin sak.
Många aha-upplevelser om ett multi-kulturellt samhälle, traditioner, hedersrelaterade brott och annat.
Den varade i fyra timmar med avbrott för bensträckare och fika men det kändes som två timmar, fascinerande.
Vissa föreläsare är ju så tråkiga så klockorna stannar men så icke denna livfulle man.
Ibland fick man anstränga sej för att förstå vad han sa då han blandade in lite engelska i sin halvknackiga svenska men det var nog bara bra för min uppmärksamhets skull.

Maten var klar när jag kom hem, har varit lite si och så med det till mitt förtret men det gav mej energi att laga mannens jeans, lägga upp ett par åt mej, börja på ett födelsedagskort och ett halsband.
Så lite det behövs för att man ska må lite bättre och orka lite mer...

Nu är det sängdags!

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-10-08 15:07:04

Sådana föreläsningar är kanon, de som man sitter och håller på att somna på är inte riktigt lika roliga...L

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-10-08 15:12:17

HAllå!

Min syrra är Skytte, men att vi har kommentarer om allt är ju vår uppväxt.

Fattar inte vad vår mor gjorde med oss, hihi.

Ha det gott!

Kram

Postat av: Anna-Kari

Publicerad 2008-10-08 17:31:47

Visst är det givande när man får uppleva en bra föreläsning. Man lever på det ett bra tag.

Jasså det är du som bor där ovanför Hobbes. Jag har sett någar hundar där faktiskt. Nu känns världen ännu mindre. Jag var in igår igen och köpte Brolles första halsband och koppel...

Vi hörs

Anna-Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela