TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nepp!

Publicerad 2008-10-22 12:02:19 i Allmänt,

Nu har systemet segat igen totalt här så jag får väl hitta på annat att göra fram tills 12.00, det magiska klockslaget för min mage.
Nu blir lunchen blygsam idag, några hårdmackor med makrill har jag tänkt klara mej på men å andra sidan får vi tårta till fikat för våra två pensionärer hade varit här igår när vi alla inte var här, synd.

Inte för att jag har något att blavera om här egentligen men...
Igår när jag gick till bilen låg det en wettex-trasa på cykelbanan.
Hur i hela friden kom den dit, vem har tappat den och varför går man med en disktrasa utomhus?

Ja, såna saker grubblar jag över.
Likadant ser man ibland en sko efter vägen... hur kan man tappa en sko ur en bil, och varför bara en,  oftast ligger dom ju efter de stora vägarna?
Min livliga fantasi triggar ju genast igång och tänker på att något  brott begåtts, jag ser framför mej hur någon blivit dumpad i ett dike och en sko har glidit av.

Häromnatten vaknade jag av ett konstigt rasslande ljud i sovrummet. Det lät från fönstret och jag fick för mej att det var en fladdermus mellan rullgardinen och fönstret...
Men det ville jag inte ta reda på så jag somnade om, och kom aldrig på vad det var.
Fast så här i efterhand, vart hade den fladdermusen kommit ifrån i så fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela