TyraTok

Livet är ett äventyr!

Regn...

Publicerad 2008-10-16 08:30:53 i Allmänt,

... känns som ett understatement denna morgon.

Jag blev glatt överraskad när jag såg på tidningen att det är torsdag idag för jag vaknade och trodde det var onsdag.
Låg i sängen och tänkte: en morgon till, sen är jag ledig, men det är ju redan imorgon jag får sova!!
Skönt med tre lediga dagar på raken, och imorgon är det dessutom AW med N, ska bli skoj, och Rytterne Röj kör så det lär bli drag.

Men fy fän vad det vräkte ner när jag gick ut till bilen.
Nu är det ju bara åtta-tio meter att gå men jag sprang,  tur att dieselpärlan var varm och nyss utkörd ur verkstaden.
Helt plötsligt är både bildoktorn och mannen såååå måna om att min bilfärd in till staden på morgnarna ska starta varm, hehe.

Känns lugnare att komma till jobbet idag när det magiska datumet 15:e är passerat.
Dessutom skulle ju statistiken vara klar och rapporterad igår kl 15.00 men det är inte bara jag som inte fått in allt, inget att göra åt det.
Jag har tänt upp fyra ljus i rummet och äntligen fått hit min fönsterlampa så jag sitter här och myser i doften av mitt lakritsljus.
Den är populärt här bland korridorgrannarna så jag får ställa det nära dörren så dom känner doften.

Idag ska jag byta ut alla fula gamla pärmar till nya fräscha, svarta, som M hade beställt en kartong av.
Sedan ska jag göra snygga etiketter och rensa lite sånt jag märker att jag inte behöver ha på papper har  jag tänkt, och efter lunch ska vi åka till gymnasiemässan där en del av vår avdelning för närvarande tillbringar sin tid.
Måste ju spana in vad kollegorna pysslar med.

Tja, vad mer... näe, inget tror jag välan.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-10-16 22:09:37

Ja fy tusan vad det regnade i morse. Stack inte ut näbben förrän jag åkte till jobbet 15.15, så det så!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela