TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sjuk men friskus!

Publicerad 2008-10-12 21:17:30 i Allmänt,

Det blev en söndag som verkligen har gått i den friska luftens tecken.

När jag kom ut till gubbsen i skogen brann brasan i väntan på korvarna och dom själva väntade på E:s hund som varit ute i tre timmar.
Lite oroligt var det, den förra valpen han hade vart överkörd av tåget när den smet förra vintern, nu ska den här nya tränas upp och hade varit borta lite väl länge...
När jag hade ätit två korvar, lagom brunch, så gick jag bortåt en vända för att se om det fanns trattkantareller.
Det fanns det!
Gula med för den delen och på en halvtimme hade jag plockat fyra-fem liter utan att behöva gå någon större sträcka.
Tequila höll sej kring mej fast hon hellre velat springa tillbaks och kolla om det fanns korv kvar men den lilla Smilla brydde sej inte om att vakta mej inte, husse och maten går före allt.

När jag kom tillbaks till brasan hade E åkt iväg för att leta efter hunden, men efter en stund hörde jag en bjällra och där kom han!
Det var en vargklocka han hade runt halsen, och halt , jättehungrig och trött var han.
Lite glad över att träffa två tikar, fast Tequila morrade och vaktade ryggsäcken där maten fanns, haha. men sen hoppade han in och la sej i vår ena bil och därifrån ville han inte ens gå när E kom tillbaks.
Skönt att det slutade lyckligt, hoppas det bara är en stukning eller nåt med frambenet.

Vi var hemma vid ett-tiden men ingen av oss ville sitta inne i det fina vädret så vi stack iväg och fiskade.
Det var lite roligt folk där, mest killar men en tjej till. Hon satt och lästa upp horoskop för grabbarna hon hade med sej och när hon beskrev väduren höll jag på att skratta ihjäl mej.
Väduren hittar man oftast på dansgolvet... nähä?!
Ja, det var mycket som stämde förutom det, tävlingsinriktad var ett annat ord...
Jorå, jag fick första fisken, ingen av de andra fick något alls.
Mot slutet fick mannen en men min var större! :o)

När vi kom hem åt vi lite rester, gick ut med hundarna och jag diskade medan mannen plockade ihop inför älgjakten.
Men när jag satte mej  i soffan kände jag att febern kom tillbaks... man kanske skulle hållit sej lite mer stillsam under dagen... men men... jag är lite för rastlös för att vara stilla.
Får se hur det känns imorgon, kan inte gärna vara hemma från jobbet för jag hann inte göra statistiken i fredags.
Datorerna krånglade nästan hela eftermiddagen så jag måste fixa det nu, ska vara klart före 15:e.

Mannen har redan lagt sej, han ska skjutsa en polers till Arlanda halv fyra inatt.
Fattar inte hur han ska orka med jakten sen, men har är lite som lill-hunden, påminner om en duracell-kanin ibland, haha.
Själv hade jag tänkt göra ett halsband men jag orkar inte, det får bli sängen här med tror jag.

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-10-13 04:41:44

VILKEN HÄRLIG DAG I SOLEN!!

Själv har jag sovit bort hela dagen då jag jobbade inatt. Min man har hornhinneavlossning så han är det synd om......Går och pustar hela tiden.

Ha en bra måndag.

Kram // Anna-Karin

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-10-13 09:20:39

Godmorgon!

Åh, griillad korv. Det vill jag också ha.

Ska göra en liten brasda på tomten....fast jag tror inte mina radhusgrannar gillrt den idén.



Ha en toppendag!

Kramisar

Postat av: TT

Publicerad 2008-10-13 15:15:57

Anna-Karin, vad synd att du missade vädret!

"För när en karl blir sjuk..." :o)

Ha en bra måndag du med, kramar



Kattis, har du så petiga grannar, hehe.

Annars får du göra ett besök på korvmojjen, fast det blir ju inte samma sak.

Trevlig måndag till dej med! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela