TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skön helg

Publicerad 2008-10-05 19:30:59 i Allmänt,

Hmm... inte var det så snyggt med kanelbullens vita bakgrund i förra inlägget.
När jag la in den hade jag glömt att jag bytt look till svart, haha, verkligen senil!!

Men så får det vara, man kan inte bekymra sej om sådana petitesser.
Hemkommen från en avkopplande helg i stugan och mätt efter stekt bacon, ägg och nyplockade trattkantareller och verkligen utsövd.

Vi började med att slå på värmen och sedan bylta på oss för en skogstur när vi kom upp.
Nej förresten, vi började med att handla och visst blev det kanelbullar, dottern fuskade med en vanlig.
Vi hittade en hel del trattisar och som vanligt går man och klagar för att det inte finns några och när man sen hittat de första ser man ju hur mycket som helst.
När vi kom ner till stugan igen drog vi igång en brasa i stora utegrillen och grillade fläskkotlett, gjorde potatisklyftor, dock inne i ugnen, och så cremesås fyra örter till det... mums.

Sedan blev det efterrätt till yatzyspelandet, chokladfyllda bananer i ugn... jisses så gott, och precis när vi hade ätit det och tittade på stjärnorna på isen så dundrade det upp en bil i backen och svängde in till oss.
Det var brorsan som kom i kolsvarta mörkret, han blev jätteförvånad att vi var där och att det bara var dotter J och jag och gammelhunden, haha.

Strax efter 23 somnade jag som en klubbad oxe på min madrass på golvet. J ville inte sova själv så jag fick släpa in mina grejer i stora sovrummet, orkade inte kravla upp i överslafen så jag sov på golvet.
Hörde hur det regnade och blåste inatt men måste somnat om.
Drömde jättekonstiga drömmar om att jag pajat ryggen totalt och låg inne på något underligt hem...

Somnade om flera gånger i morse men till slut var jag så kissnödig så jag kravlade mej upp.
När jag kom ut i köket såg jag att klockan var tio över tolv!!!
Cheeeezuz,! Så länge har jag inte sovit på flera år, måste vara tystnaden och den friska luften som sög musten ur mej.

Solen kom fram även denna dag och vi plockade isär och stuvade undan alla trädgårdsmöbler och dynor och sånt under dagen, blev ingen tid att gå i skogen men vi hade ju hittat en hel del svamp igår så det fick räcka.
Tequila var dock sur, hon ville ut igen men hon fick följa med ner till sjön och bada istället, den stolliga hunden.

Nu ska jag försöka fixa till bilderna från helgen, photoshop hittar dem inte, helskumt, men dom kommer förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela