TyraTok

Livet är ett äventyr!

Två muggar kaffe...

Publicerad 2008-10-11 10:27:25 i Allmänt,

... och hjärnan börjar vakna.

Jag försäkrade mej om det rejält genom att spela några matcher alfapet till frukosten.
Betapet.se är en rolig sajt för er som gillar det spelet.

Denna lördag började med att en tung och blöt hund hoppade upp i min säng.
Vi har ju aldrig hundarna i sovrummet men den lilla duracell-kaninen skulle ut på jakt imorse och då tyckte mannen att gammelhunden inte skulle ligga själv i vardagsrummet medans jag trynade och vi skulle ändå byta lakan idag.
Så där låg hon som prinsessan på ärten och snarkade så jag inte kunde somna om.
Fast då var klockan nästan åtta så jag slog på TV:n och tittade lite på Fresh Prince och något fånigt amerikanst tävlingsprogram innan jag klev upp.

Nu är tvättmaskinen igång och jag borde legat med i den men får väl ta duschkabinen bredvid istället.
Skulle vilja klippa mej men vet inte hur frissorna här i  byhåla är... jag brukade klippa mej hos badhusets frisör men nu är man ju inte där så ofta.
Fast i och för sej ska jag ju dit med nycklar och arbetskläder i veckan så då kanske hon har tid... hon känner ju till mina tesar och underliga virvlar.

Igår när jag kom hem var det två snubbar från huvudstaden här och tittade på bilen vi haft legat på Blocket några veckor.
Det är inte våran bil, mannen skulle sälja den för en kompis räkning, som bor i Danmark och få lite för besväret.
Det slutade med 4 800 plus för oss, jihaaa!!
Det passade utmärkt för jag var i det närmaste pank,  nu kanske jag kan köpa den där väskan jag gått och sneglat på i två veckor.
Här betalas inte räkningar, här shoppas när pengarna kommer in, hahaha.

Egentligen är väskan inte min stil men jag gillar den i alla fall, svart, snygg och sober.
Alltså inte jag men what the heck, man är väl inte sämre än att man kan ändra sej?!
Och den kostar inte mer än 299 kr tror jag det var... eller var det 399...?
Får kolla på lunchen på måndag, om den finns kvar.
Den kan ju vara slut och då spar jag ju dom pengarna... eller hur... ;o)

Ska ju förresten håva in en hundring på måndag för halsbandet jag sålde till min lilaälskande kollega!



Ingen bra bild, jag vet...

Jaja, vi får se vad denna lediga lördag bär i sitt sköte.
Hoppas ni får en bra dag i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-10-11 10:40:19

Wow vilket snyggt halsband.

JA,maken var snäll och fixade min sida utan att jag bad om det.

Jag har ju en dotter som är frisör...skönt. Men jag bokar ju alddrig tid så jag blir aldrig klippt...ska flörta lite idag.

Ha det skönt idag.

Kramisar

Postat av: TT

Publicerad 2008-10-11 11:02:19

Tack Kattis! :o)

Jag är avis på dej och kan inte förstå varför ingen av mina döttrar ville bli frisör!? :o)

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-10-11 13:03:17

Ja, det där med hår...helt plötsligt kan man få för sig att..nu jäklar är håret för långt och då vill man ha klipptid direkt!

har lärt mig under åren så nuförtiden bokar jag alltid ny tid direkt.

Hoppas att du får en fortsatt skön lördag./Ha dé!

Postat av: Ann

Publicerad 2008-10-12 06:49:50

God morgon ! Ha en fin söndag!

Postat av: TT

Publicerad 2008-10-12 10:39:59

Åsa, jag önskar att jag var så där strukturerad!



Ann, godmorgon, jag hoppas du kryar på dej och orkar med dagen.

Du har smittat mej, hahaha!



Ha en bra dag båda två!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela