TyraTok

Livet är ett äventyr!

Roasted cinnamon

Publicerad 2008-10-17 13:45:14 i Allmänt,

Promenaden upp till Willys avklarad och håret färgat, samtidigt som badrummet blev städat, bra kombo där.
Fast jag var lite nojig när färgen var ikletad, tyckte blandningen hade en skum färg, kollade oroligt i spegeln då och då, inte vet man hur roasted cinnamon ska se ut direkt.
Men det blev OK.
Stekte lite ägg och bacon till brunch efter promenaden, och har dessutom hittat kläder till kvällen, hoppas bara jeansen hinner torka.

Tequila var så törstig halvvägs så hon gick upp på en trappa och drack vatten ur en gammal marschall som stod ute,haha, nöden har ingen lag om det inte finns några vattenpölar eller bäckar i närheten.
Folk hejade till höger och vänster, gamla farbröder som var ute och cyklade, andra hundpromenerare och folk som påtade i trädgårdarna jag gick och tittade avundsjukt in i.
Det gillar jag med den här orten, folk hejar och bryr sej.
Är ju van vid att bo i staden där bara grannar hejade, tycker det här är trivsamt.
Vi fick ju dessutom en egen "kändis"  igår genom Lyxfällan på TV3, ja förutom snickar-Matte då.

Så är det kul att gå i villaområdena och drömma om vart man vill bo.
Jag vill ju i och för sej bo överallt vilket är en omöjlighet men ändå... jag vill!
Det finns en gata här i närheten som heter Fågelsångsvägen, så vackert namn och så mysiga hus, där är nog favoritstället för närvarande.

Tänk att det blommar så mycket fortfarande, vi är ju ändå snart inne i the grey november.
Minns att jag hittade en nyss utslagen maskros i gräsmattan förra året en dag i november uppe i stugan.
Precis utanför mitt fönster här har jag en lönn som är så snygg nu, man önskar att bladen fick hänga kvar där hela vintern för att lysa upp.

Apropå fönstret... förra veckan flyttade jag om lite lampor och ställde dit en lampa med lila/vit skärm. Inte så snyggt till dom vita/turkosa gardinerna, haha.
Fick ju feber förra helgen så det blev inte lila gardiner uppsatta, kanske hinner det i helgen då.
Det är noga med matchningen tycker jag!

Nu ska jag hänga tvätt och plocka undan lite i köket innan jägaren kommer hem.
Han hade varit hemma vid elva och hämtat en grej och trott att jag låg och sov för sovrumsdörren var stängd!
Jag som var ute och gick en timme i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela