TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sjuk söndag

Publicerad 2008-10-12 10:37:40 i Allmänt,

Så var det solig söndag!

Igår när mannen kom hem från jakten vill han åka till IKEA, och det sa jag naturligtvis inte nej till.
Nu hade i alla fall min lampfot  kommit hem så det handlade jag,  och så fyllde vi på förrådet av glödlampor och batterier.
Så köpte vi nya skärbrädor, både i plast och trä, skönt att slänga bort de gamla sunkiga.
Letade efter en ram til dotter D:s  konstverk som jag kopierat från hennes hemsida, Densas sida bland mina länkar.
Hon har tecknat ett träd som är så läckert så jag drog ut det på en A3 och tänkte sätta upp på mitt kontor.

Birth of a Tree

Sedan skulle vi tydligen förbi min f d svåger och svägerska som bor i mitt f d radhus.
Deras dotter ska köpa bil och är intresserad av vår Golf så den skulle förevisas och provköras.
Sedan blev det fika med kaffebröd och jag vart tvungen att ta en bulle, guuud så gott, men bara en!
Sambon vart ju erbjuden en plats i ett nytt jaktlag i våras, skönt, för det gamla var rena rama lekstugan med väldigt omogna män.
Men det var så himla dyrt så då ringde han min exsvåger och undrade om dom skulle dela den platsen och han i sin tur blev eld och lågor för han ville också byta lag.
Så det blev perfekt för båda och nu börjar älgjakten på måndag så dom hade lite att prata om.

På väg hem åkte vi in på ICA Maxi och bunkrade lite nödvändighetsvaror.
Jag gick INTE på sko eller klädavdelningen!!
Böckerna däremot hängde jag kvar vid ett tag men bestämde mej för att NEJ, nu ska jag vara duktig och inte handla något onödigt.

Följdaktligen gick jag in på Tradera och köpte pärlor när jag kom hem, haha, men dom kan ju förhoppningsvis komma till nytta, kanske t o m generera lite inkomst...
Vi hade köpt grillad kyckling så det blev en enkel middag, koka fullkornsris och vispa ihop en påse currysås.
Inte den nyttigaste såsen men ibland är min latmask tillbaks.     

Men sen, när jag satt mej i soffan med ett glas rödvin,( mannen hade faktiskt köpt en La Chasse till mej i fredags när jag kom hem från jobbet!) så började jag känna lite ont i halsen och helt plötsligt var jag kokhet!
Inte av vinet som jag först trodde utan på med filt, av med filt... fasen, jag hade feber.
Så av min kväll som var tänkt åt skapande blev inget gjort, bara TV-tittande.

Inte känner jag mej så värst mycket bättre idag men solen skiner och himlen är knallblå, är det inte tyyyypiskt.
När jag klev upp blev jag så förvånad att det låg två hundar hemma, för jag är säker på att jag hörde mannen komma hem och hämta den lilla imorse, men jag måste drömt.
Jag visste ju att han skulle ut utan dem för att hans kompis skulle släppa sin hane och har man då med sin tik blir det inte mycket jakt, haha.
Men nu ringde han, han hade bara fått med sej korvbröden till skogen så jag ska packa in hundarna i bilen och åka dit med korven och grilla med dem.
Det är ju inte så ansträngande att sitta och hålla i en grillpinne så det lär jag inte bli sämre av.
Ska ta med kameran och se om man kan få några fina höstbilder.

Mot Alvedonburken!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-10-12 15:21:03

Visst är det konstigt, att en förkylning eller feber kan komma, bara så där...

Hoppas att du mår bättre nu./Ha dé!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela