TyraTok

Livet är ett äventyr!

Åt skogen med solen

Publicerad 2008-09-24 22:26:32 i Allmänt,

Idag gick jag ut och satte mej på en parkbänk en stund i solen när jag ätit upp maten.
Strax efter jag satt mej kom ett gäng killar över gräsmattan och dom styrde kosan mot bänken bredvid min med varsin glass från Donkan i händerna.
Men tjena, sa en av dem, är du ledig idag.
Jag kollade och kände igen honom lite vagt, så jag sa tjena, nej jag har bytt jobb.
Jag antog helt kallt att det var från badet jag kände igen honom, jag har tydligen redan börjar förtränga kunderna, haha.
Då undrade han vad jag gjorde och så där och jag förklarade.
Grabbar, det här är min gamla gymchef sa han då till sina polers.
De ni!
Gymchef, moi!?  Hehehe, kul att få en ny titel när man inte ens jobbar kvar, och dessutom ett avancemang, för jag jobbade ju i receptionen för badets räkning.

Nå, det var trevligt att sitta där och prata lite nu när man inte behöver tjafsa om gymkort och tider och sånt, och killen garvade åt det.
B, som gick i pension när jag började kom gående med sin cykel, hon hade varit upp och fikat med oss, och hon tittade förvånat på mej som satt mitt i en hög av mörka killar i 20-årsåldern. :o)

Skulle passa på att fortsätta njuta av solen på eftermiddagen så jag gick vid fyra och hann med 16.15-tåget, men tjena vad jag hann med att njuta.
Tågskrället blev stående i skogen igen, läääänge, för det var tydligen svart på alla tågklarerarnas skärmar runt om i Sverige så alla tåg stod still.
Jag försökte ringa dotter D som jag antog satt i samma sits fast lång ner i södra Sverige på väg tillbaks till skolan, men inget svar.
Hoppas hon kommit fram, måste nog ringa och kolla.
Fast dom är vuxna vill man hålla koll, orolig slutar man nog aldrig vara.

Men maten var klar när jag kom hem, fläskfile med klyftpotatis och en underbar sås så det fick väga upp solen.
Den ska ju lysa några dagar till sägs det... let´s hope!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-09-24 23:13:02

Vad mysigt att sitta med så många "toyboys"...det var nog många som var avundsjuka på dig..tror du inte...?

Solen ja, den ska väl lysa lite överallt den närmsta tiden tyckte jag mig höra.

Det där med barnen...de kommer alltid att vara och förbli barn hur gamla de än blir..så dé så!

Ha dé!

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-25 08:45:56

Visst är det underbart med tåg som går raka vägen dit man ska. När vi var till Stockholm för ett par veckor sen blev vi fast utanför Bålsta i en dryg halvtimme. Tåget hade drabbats av "tekniska problem"

Pga av detta fick vi ett pendeltåg framför oss som gjorde att vi blev ytterligare försenade. Tur att vi inte var på väg till ett jobb eller nåt annat. Vi var ju bara ute på en nöjestripp!

Ha det

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-25 21:22:06

Jo, tågtrasslet fick vi smaka på igår oxå, fast vi trixade litet och lyckades ta oss hem till slut.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-25 21:27:14

Godkväll! Kikar in* :) Kramar

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-25 22:06:32

Åsa, nja, toyboys var det väl inte, liiite väl unga och inte sååå snygga, haha!



Berith, kanske kan man kalla hemresan också för en nöjestripp! Hehe, i alla fall roligare än att åka iväg till jobb.



Anne, ja förr eller senare kommer man ju oftast

hem, trist bara att det segar när man har planer.



Emmiealina, trevligt! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela