TyraTok

Livet är ett äventyr!

Blandad kompott

Publicerad 2008-09-19 23:39:13 i Allmänt,

Ja, vad mer kunde fredagen ha att bjuda på...
Arbetsdagen rann ju undan snabbt som vanligt. Vi hade ett litet avstämningsmöte med chefen på em och jag visade henne "sverker-brevet".
Underbar chef som gav mej credit, jag hade gjort allt enligt regelboken och nästa vecka ska vi gemensamt skriva ett bra svar.
Kändes så himla bra, jag har ändå bara varit där 5 veckor så man är himla osäker när sånt här dyker upp.

Jag kom iväg redan vid fyra och dotter D var kvar hemma så vi hann äta och prata ännu mer innan mannen skjutsade in henne till staden och syster.
Sedan kom han hem med fulla matkassar, kycklingburgare med grovt hamburgerbröd till mej som inte gillar färdiga frysta hamburgare eller vitt bröd, omtänksamt... vi har varit lite oggiga på varandra under veckan men det här vägde upp.
Dessutom 6 liter vitt vin att ha under hösten hade han handlat till mej! :o)
Ja, jag har tagit två glas under kvällen och lallat lite till Singin bee, fast det behövs inget vin, jag trallar och lallar ändå, sjunger hellre än bra.
Chips till honom och jordnötter med skal till mej, jisses vad jag är nyttig.

Men en sak gillar jag inte, jag fick förstås mens lagom till ledig helg. Inte undra på att jag håller på att utveckla ett "horn" i pannan... 47 och mensfinnar?

Nåja... man ska inte klaga, två sovmorgnar och inget planerat.
Var lite stugsugen men jag tror vi tar det nästa helg för jag kom igång lite med pyssel hemma.
Skurade skafferigolv och sorterade i ordning all återvinning där inne, planterade om lite blommor så jag kan ta till jobbet, dammsög och tvättade lite.
Typiskt mej att bli överaktiv när jag ska ha mens, är ni likadana?

Nu vill jag inte fördärva erat helghumör men här finns något att tänka på, hjälpa till lite apropå det sorgliga som hände med Blondie.
Jag hittade och följde den här länken i Lindas blogg och blev enormt berörd...

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela