TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jorå...

Publicerad 2008-09-08 13:15:39 i Allmänt,

... ibland glänser man till!

Söndagen gick.
Pratade med dotter J en sväng, men hon kom inte ihåg vad hon ville... ett släktdrag månne...
Sen pratade jag med sonen via MSN, han var glad åt att  ha fått fast varannan-helg-jobb nu när han pluggar, skönt.

Så fick jag äntligen tag i dotter D som verkar trivas som fisken i vattnet nere i Skåne.
Hon hade skickat en länk till skolan hon går på och jag skulle gissa vilken tavla hon målat i galleriet.
Kan med stolthet meddela att jag gissade rätt trots att bilderna var pyttesmå.
Hoppas hon lägger upp den på Densas sida så man ser bättre.

Hon var som vanligt full av entusiasm, har fått tavelbeställningar  från andra elever så hon har fullt upp.
Dessutom hade hon utvecklat en tesil (!) som ska tillverkas, herrejisses, hon är rolig.
Hon fick i alla fall igång mej rejält så jag pysslade ihop ett halsband i kvällslllampans sken och det såg inte så tokigt ut i dagsljus när jag kikade imorse.
Annars kan man ibland få en smärre chock när färgerna kommer fram dagen efter, haha.
I ärlighetens namn ska sägas att lite inspiration fick jag från Kattis blogg också, hon la ut bilder på ett alster hon höll på med och jag vart sugen, men dotter D fixade den sista puffen.

Annars... måndag morgon, snooozade lite länge och hann precis hit till åtta, när telefontiden börjar, men jag lär stanna över på kvällarna nu när U är borta och vi ska fixa hennes område också, så jag kan gott komma lite sent utan att hamna minus.
Lunchen avklarad, rester av min regnbåge, och ikväll blir det kantareller ringde mannen och sa.
Han har plockat en kasse full men äter ju inte själv så jag får massor!! :o)

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-08 13:19:33

Gulligt av guben att plocka kantareller åt dig, speciellt som han inte äter själv!

Stekta kantareller på hårt bröd är bara sååå gott!!

Var till doktorn idag, ev urinvägsinf. :(

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-08 14:24:32

Nejmen Berith!!

Nu får det vara nog där med krämpor för din del!

Stackare! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela