TyraTok

Livet är ett äventyr!

Träningsvärk

Publicerad 2008-09-16 09:45:48 i Allmänt,

Idag får jag väl gratulera min äldsta biologiska bror...
Han blir 52, och jag har suttit och funderat när jag såg honom sist... minst femton år sedan är det i alla fall, säkert mer.
Han finns i Helsingfors, jag vet inte var, han är gravt alkoholiserad och när vi höll på att gå igenom syrrans saker visade hennes sambo mej en bild från en dagstidning där min bror stod längst fram i soppkön.
Tragiskt... och ännu mer tragiskt för att han gjort mot sin son vad vår far gjorde mot oss...
Och ironiskt nog lever både han och min far vidare i sitt hejdlösa supande men syrran fick inte finnas kvar...

Annars har morgonen varit hektisk med besök och mycket post, och jag har hasat runt i korridoren här för jag har träningsvärk.
Igår var jag ju ute på mitt första besök på en av "mina" förskolor.
Roligt och intressant, och ett äventyr att leta efter buss nr 15:s hållplats på sta´n.
Det måste vara 30 år sedan jag åkte buss mot dom västra stadsdelarna!
Men när jag kom tillbaks hit på eftermiddagen insåg jag att jag inte skulle få något gjort så jag åkte hem med 16.20-bussen.

Eftersom jag kom hem i skaplig tid övertalade jag mannen att vi skulle ut i skogen och plocka svamp, och det gjorde vi.
Över stock och sten i 1,5 timme är jag inte van vid nu längre.
När jag går ut i stugan går jag på stigar jag känner men när man ska ut med sambon bär det av minsann och han hittar alltid fem gånger så mycket som mej, högst irriterande.
Fast i slutänden är ju alla kantareller mina för han äter inte svamp,hehe.

Nu sitter jag och väntar på fika, jag är sååå hungrig.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-16 17:56:20

Visst kan livet tyckas orättvist ibland! Man kan undra vad det är som gör att det blir som det blir:

Förstår att du saknar din syster!!

Postat av: Sara

Publicerad 2008-09-17 16:37:31

Usch då vad hemskt.. :(



Svampplockning, vad kul. Hittade ni nåt?

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-17 22:59:33

Ja Berith, livet är en gåta ibland!

Sara, tack för besöket!

Hittade ett ca tre liter gula kantareller, mmm så gott.

Gillar dina skor! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela