TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ugglar i natten...

Publicerad 2008-09-16 23:29:52 i Allmänt,

... eller natt är det väl inte men väl läggdags... egentligen.
Men jag vill inte!
Hur mycket jag än gillar mitt nya jobb så saknar jag att börja sent på dagen så jag får nattuggla för mej själv.
Dom takterna sitter i sedan länge, sen jag var liten, jag ville inte sova på kvällarna.
När barnen var små orkade man inte hålla sej vaken men när dom vart lite större och jag bodde själv så var det min tid... min egen tid när alla andra sov.
När alla lampor släcktes på Odensvi, då trivdes jag. :o)

Nu orkar jag inte uggla för jag går upp halv sju varje morgon, ibland halv sex, men ikväll tänker jag vara uppe i alla fall, tror jag har passerat min trötthetsgräns för länge sedan.
Efter jobbet åkte vi ut och fiskade, två regnbågar blev resultatet, och sedan blev det sen kvällsmat, lite ägg och bacon med kantarellstuvning, ja stuvningen  för mej då, inte mannen som hatar svamp.
Sedan segade jag till men gick inte och la mej utan spelade alfapet på nätet och vips är jag övertrött.

Men jag ska vänja men för på torsdagkväll ska jag hämta dotter D på stationen kl 21,52 och då vill jag orka vara uppe och prata ett tag efter det.
Hon har varit borta i flera veckor juuuu och jag vill veta hur det är där nere i södra delen av vårt avlånga land.
På fredagkväll kommer eventuellt mannens yngsta dotter... cheeezuz... så OM hon kommer blir det en sen kväll till för vi har inte setts sen jul.
Och hon bor fyra mil bort?!

Egentligen skulle jag rensa svampen vi plockade igår men efter en grovrensning åkte dom in i kylen så jag kan ägna mej åt Tradera och annat onyttigt här på nätet.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-17 06:15:48

Godmorgon!

Nej, inte är man nån nattuggla, men det har jag aldrig varit.

JAg hade en katt som la sig mitt i gatan, han struntade i om det kom bilar, dom fick stanna. Men en dag gjorde inte en bil det. Så han blev bara 1,5 år. Hans bästis, hunden, fick somna in strax efter bara 3,5 år.

Ha det gott!

Kramisar

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-17 08:22:29

Tvärtemot dej är jag ingen nattmänniska, men jag förstår att värdesätta "ensamtid" precis som du!

Bra att du trivs på ditt nya jobb, men nog saknar jag dig ibland på jobbet. Du är så "lättpratad" om du förstår vad jag menar ;) Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2008-09-17 16:30:21

Hej! Nog är jag lite avis på dig som sett Ladies Night, men jag har min lilla herr panikångest att kämpa med, så jag hade nog inte grejat det , heller...

Men ut i naturen kan jag fortfarande ta mig utan hjärnspöken, fast det är så grått o trist att lusten nästan försvinner. Är det trattisar du plockar nu? Har inte besökt mina trattisställen ännu i höst, och jag har ju ingen plats för mer svamp heller...

Ja nog hinner man pyssla inomhus senare, ska försöka komma igång med lite målande, beundrar dej som orkar ha en hobbysyssla vid sidan om heltidsjobbet!

Ha det bäst!

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-17 23:03:01

Kattis, herregud vilka tragiska djurhistorier du berättar här!

Men det är väl så det kan vara med husdjur...



Berith, skönt att höra att man är saknad! ;o)

Jag ska börja gå på pass på måndagar, jobbar du då?



Paula, aj då, ja då är det kanske inte det enklaste att gå och se.

Det här var skönt för vi var bara ca 3-400 damer/tjejer så det var inget hysteriskt skrikande och patetiska tillrop utan man sjöng och klappade när musiken var bra.

Vi hittade mest gula kantareller, trattisarna var små fortfarande, konstigt nog.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela