TyraTok

Livet är ett äventyr!

HIttar ingen bra rubrik...

Publicerad 2008-09-23 21:52:13 i Allmänt,

Igårkväll åkte vi in till IKEA och Maxi för att handla lite.
Jag ville ha en billig lampfot till jobbet och naturligtviiiis var just den slut på IKEA, I hate it.
Har jag en plan vill jag fullfölja den...
Vi kom hem med en ny magnetlist till knivarna, wow.
Ja, lite praktiskt som hundmat och sköljmedel och annat tråk förstås.

Nå, jag svalde förtreten på Maxi,  min gamla arbetsplats, fast då hette det Kvantum och var Sveriges största ICA-butik.
Där träffade jag "syrran K", lika pratglad som vanligt.
Har man ingen riktig syster kvar är det skönt att ha en som är väldigt lik en och som många tror är ens syster.
Flera säljare tog fel på oss när vi jobbade ihop... "men du var ju nyss här och tog trucken" sa en säljare och jag fattade nada som stått i textrummet hela dagen!
När han sedan såg oss gå förbi tillsammans bev han ställd, haha.

Värst var när jag skulle hämta dotter J från ett kalas ute i obygden för många år sen.
Bankade på den stora flådiga porten till det lilla "slottet" och damen som öppnade undrade om jag hade glömt nåt.
Jag kom av mej först men sa sedan att jag skulle hämta min dotter.
Men det har du ju redan gjort sa damen... och jag höll på att svimma, såg min lilla tjej kidnappad...
J, sa jag frågande... E sa hon... och då förstod jag... min "syrra" bodde i krokarna och det var hon som hämtat sin dotter strax innan!!
Vi umgås sällan men springer ihop då och då och har någon mysko connection...

Ja, idag kom jag iväg redan vid fyra, fast jag gjorde inget vettigt av tiden.
Mannen var och fiskade, jag hade tänkt åka dit men diskade och tog ut hundarna, och när jag ringde hade ingen fått napp så jag la mej i soffan och lurade istället.
Sedan har jag roat mej med att kolla in Björn Gustafsson på YouTube... började med att kolla in chefens son  som spelar i ett band, Movement, gick vidare till sonens kompis Osten, sen lite Bob-reggae och så hamnade jag på Parlamentets snuttar.
Sådant piggar upp mej.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-24 08:32:34

Ville bara kika förbi och önska en bra dag!!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-24 18:27:52

Åh, det är det bästa. MAn vaknar tidigt, man äter frukost och läser morgontidningen och sen sätter man sig framför tv och somnar. Det är det bästa.

Ha det gott!

Kramisar

Postat av: Petra

Publicerad 2008-09-24 21:51:15

Hur har du det käre gamle Titti? kommer vi aldrig ses igen?! KRAAAM

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-24 22:12:25

Berith, tack för besöket, hoppas din dag blev bra!



Petra, klart vi ska ses, snart är det träningsdags ju, och kanske kanske får jag jobba någon helg i cafét, vem vet.

Jag har det bra, kan inte nog tjata om hur skönt det är att vara ledig så mycket mer än man är van vid! :o)



Kattis, jätteskönt var det, lite motigt att kliva ur den mjuka soffan bara...



Kramar till er alla tre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela