TyraTok

Livet är ett äventyr!

Batterierna är slut...

Publicerad 2009-04-19 10:47:17 i Allmänt,

...i min trådlösa mus här till datorn.

Alltså fick jag ta fram en med kontakt och så sitter internetanslutningen i den andra porten så det blir ingen över att sätta kamerasladden eller blåtanden i, därför kommer inga bilder in i kameran.
Men idag ska jag inhandla  batterier så till kvällen kanske det ordnar sej.

Igår kväll var vi in till N och E och firade deras lilla M, som fyllde fem år.
E stod och grillade när vi kom och det var så varmt och fint så vi kunde sitta ute och äta, E:s föräldrar var också där.
Jättetrevlig kväll med lite rödvin,  jättegod mat, tårta, kaffe och whiskey.
Mannen fick köra! :D
Hoppas att man nästa sommar kan cykla dit man ska så båda kan ta sej lite alkoholhaltiga drycker.
Lilla tjejen var så nöjd med sin fotlänk och förstås vill syrran ha en också, så det får man fixa.

När vi kom hem tittade jag lite på TV, hypnos-showen, måste ju kolla om Kattis makes jobbarkompis fixade det och det gjorde han ju med bravur.
Sedan ringde brorsan och vi snackade väl till halv två inatt.
Cheezuz... det var länge sedan jag hade longtalk i luren.
Men ibland har man mycket att prata om...
När ungarna var små och hade somnat och man satt där själv på kvällarna var det bra att ha en telefon och någon att prata med,  men det har klingat av här.
Sen syrran dog har jag nog nästan helt slutat prata i telefon, har ju bantat ner mitt umgänge rätt rejält också, bättre med få vänner att lita på än många kompisar som man inte vet vart man har.
Nu ringer man mest korta och koncisa samtal, och en del har man ju kontakt med via MSN.

Ser att solen skiner ute men mannen säger att det är jättekallt! :(
Jag vill ha värme och sitta ute och låta solen ge mej lite färg i fejan...

Visar i alla fall en bild som redan ligger i datorn... min tavla är nästan klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela