TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det är bara...

Publicerad 2009-04-12 22:54:02 i Allmänt,

...påskdagen...  och ännu en ledig dag kvar!  

Klev upp strax efter tio, precis som igår... softade med lite kaffe, dator och grahamsgröt.
Mannen for iväg för att låna fiskerök men den fanns inte att hitta så vi fryser in fisken så länge.
Solen sken idag med men det blåste mer så att sitta ute var inte lika lockande.

Strax efter lunch, som vi inte åt, åkte vi mot Tillberga för att titta på den stora tvåan och den var över förväntan fin!
Fastighetsägaren var en trevlig prick och garage och förråd helt OK... och bara för att vi tyckte det så får vi den säkert inte.
Jag lämnade inget besked direkt, ville kolla busstider och sådant, och verkligen korsförhöra mannen om vad han tycker.
Han är ju den som spenderar mest tid hemma och hans umgänge är ju i de här trakterna, men han sa OK så jag ringde upp och anmälde stort intresse.
Berättade även om min situation... att det kan ligga en prick kvar men att jag inte har skulder och att jag har en kontant betald lägenhet i Västerås som jag inte kan sälja just nu.
På tisdag får vi besked... lite darrigt är det men vi sitter som sagt var inte i sjön.
Jag blir inte förkrossad om vi inte får den men superglad om vi får den!

Efter det besöket behövde C hjälp med svärmors bil så vi åkte över dit.
Gott fika som vanligt och solen värmde så jag satt glatt där någon timme eller två.
Köpte pizza, åkte hem och åt, packade och iväg till fiskesjön,  men ikväll var dom svårflörtade igen.
Typiskt varje gång C följer med så blir vi utan fisk, haha.

På vägen hem körde jag så fint, men på kanalbron vid Sura herrgård fick jag se en grävling... eller... näe... det är en utter ropar mannen...  jag blir tvungen att stanna för den går inte undan... då ringer C som just passerat och undrar om vi ser bävern!?
Jo, det var en bäver, trodde inte dom var så stora!
Den stackaren var skadad, raglade mot bilen och jag backade... den fortsatte vingla mot bilen och jag backade igen... började nästan tycka det var lite otäckt.
Mannen ringde polisen och klev ur för att se hur skadad den var, C kom tillbaks men då hittade den vägen ut i gräset mot ån.
Till slut försvann den, antagligen lyckades den plumsa i vattnet och ta sej till sin hydda så vi åkte hem och väntade på att E, som är kommunjägare skulle höra av sej men inget hände.
Det var inget blod på vägen men kraftiga bromsspår så den hade nog blivit påkörd,  hoppas den inte lider alltför mycket...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2009-04-13 08:16:57

Jag håller verkligen alla tummar att ni får lägenheten i Tillberga så ni hamnar på rätt sida av stan...tihi. Vi får hopps den lilla grävlingen hämtar sig från sin skada igen...tummar hålls för det också!

Postat av: anne

Publicerad 2009-04-13 09:43:44

Men stackars bäver! Hoppas jägaren hittade på den!



Hur lång tid tar det med buss från Tillberga in till stan? Torde vara kortare än från Sura? Förr gick det väl tåg har jag för mig. Jag håller tummarna för er iaf! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela