TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det blir väl sällan som man tänkt sej...

Publicerad 2009-04-13 12:06:31 i Allmänt,

Somnade gott igår kväll men vaknade efter någon timme av att Tequila gick nerför trappan och ställde sej vid ytterdörren.
Eftersom hon inte varit OK i magen under kvällen var det bara att springa ner och släppa ut henne.
Efter ett tag ville hon in så det var bara att lämna sängvärmen igen... och efter det ville hon ut...
Suck!
Jag gav upp, tog på mej morgonrocken och satte mej för att titta på TV,  klockan var väl i tvådraget så det var Hemsökta hus som rullade på.
Mannen skulle upp halv sex och agera taxi till Arlanda och sedan hämta folk på Hasseludden för hemfärd så jag tänkte att han behöver sin sömn.
(Madde, du bjuder honom väl på kaffe, han lär få vänta några timmar mellan avsläpp och påsläpp!)

När han kom upp hade jag fortfarande inte lyckats somna om och mycket riktigt skulle Teq ut en vända igen men den tog han hand om.
När han hade åkt kl 6 somnade jag till slut där i soffan och vaknade vid 10-tiden... utsövd... mjäe.

Nu hinkar jag kaffe för att få livsandarna att vakna.
Vädret är inte så himla strålande idag, tänk vad fort man blir bortskämd!
Ska ta mej lite frukost nu efter  morgonprommisen med hundarna...  sen blir det nog lite tvätt och pärlande tror jag.

Så har påsken sprungit förbi och vi har inte ätit ett enda påskbord, befriande skönt.
Jag har inte rullat en köttbulle men vi har ätit lite ägg i olika former förstås... och så pizza igår.    
Ah, den halvan kan jag ju värma, orkade definitivt inte hela igår... mmm... :o)

Kommentarer

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-04-13 12:52:34

Hej på dig från ett regnigt Trönö...

Ett påskbord har vi ätit...hos svärmor, men inget mer!

Håller tummarna för er med lägenheten och att hunden blir frisk!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-04-14 08:24:05

Godmorgon!

Hoppas du sussat gott i natt då.

Föstår att det inte gör nåt att soelmn gömmer sig idag, men den får gärmna komma fram snart igen.

Ha en bra dag!

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela