TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag är så glad...

Publicerad 2009-04-14 08:35:08 i Allmänt,

... att himlen är rätt grå idag när man skulle släpa sej till jobbet efter sex dagars ledighet.

Det hade känts alldeles för försmädligt om solen strålat denna första arbetsdag.
Igår var jag dessutom inget vidare pigg.
Mannen åkte iväg och fiskade med C när han kom hem från sin skjutsarrunda men jag var risig i magen, den där pizzabiten vände upp och ner på den rejält.
Så det enda jag gjorde i går var att gå ut med hundarna, sedan var det mest soff-och-dagor-läge.
Sorterade lite bland smyckena men fick inte ihop ett enda nytt, usch vad slö jag var.
Fram på kvällen åt jag lite ägg och sill, det gick bra, så då slank det ner några godisbitar också.

Så idag är jag i alla fall på plats på jobbet med mobilen nära mej,  IFALL och och OM herr B med lägenheten skulle ringa.
Men jag gör mej inga förhoppningar,  jag har ändå fått en önskan uppfylld i och med att jag fick nytt jobb.
Man ska kanske inte tro att flyttförhoppningen också uppfylls så tätt inpå...

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-04-14 08:51:45

Jag ska hålla tummarna för dig heeela dagen..

Ha dé!/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela