TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag gick...

Publicerad 2009-04-30 23:25:15 i Allmänt,

... strax efter tre... med ågren...  som sitter kvar... fick blanda in chiefen... hoppas kollegor lyckades lösa det.
Väldigt tung arbetsdag måste jag säga.

I alla fall tog jag tåget hem och mannen mötte upp så vi fick handla och jag fick mitt vildsvinsvin. Det var nämligen slut när han var där strax efter lunch, men i en byhåla hinner man upplysa kunden om att det kommer på eftermiddagen.

Vi grillade, åt gott och jag fundrade lite vart mannens kompis P med dotter var, dom brukar alltid komma på valborg, och vips ringde dom och var på väg.
Vi fikade och sedan bar det av i den snorgröna audin till Herrgårdsparken.
Brandmännen (slurp) hade svårt att få igång  brasan, hur svårt kan det  va?!  :o)
Men jag spejade glatt, har ju en fablesse för män i uniform och till slut vart det fyr.

Vi pratade runt med folk, till och med jag träffade folk jag känner, fast från grannhålan, och så hittade jag baren.
Detta år fanns dock inte I och M, som vi brukar festa lite med för dom har gått skilda vägar så baren var rätt tom på bekanta.
Så bidde det fyrverkeri!



Finfina grejer,  men jag kunde som vanligt inte låta bli att associera till Vattenfestivalen, när den levde... där var det fyrverkerier!
Till slut började lilla smala M frysa så vi åkte hem, rastade hundar, åt lite chips och nu tror jag det är dags för bingen!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-05-01 08:59:03

men inte hängde väl jobbet blott och bart på dig hoppas jag...? Ditt dåliga samvete kunde du väl bara ta och gömma någonstans?



Gillar du vildsvin? Jag har ätit vildsvin två ggr. Första gången på en disputationsmiddag, vildsvinskotlett, som inte var genomstekt, och jag ammade. Jag kan talade om att jag skyfflade runt kotletten på talriken utan att ta en tugga.



Andra gången hos kompisar, en hemskjuten gris som var långsamt grillad, och det var så gott! En aning torrt och trådigt, men knäpp som jag är, så är det precis så jag vill ha mitt kött. Inga blodiga biffar för mig, då går jag hem!

Postat av: Lillan

Publicerad 2009-05-01 09:05:17

God morgon! Grillade ni alltså vildsvin? Hur smakar det?

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-01 09:05:54

Det där låter som en rätt lyckad Valborg. Att det är lite för kallt känns också som om det hör till.

Postat av: åsa

Publicerad 2009-05-01 09:25:59

Hoppas du får en fortsatt bra helg..

Ha dé!/Kram

Postat av: Dotter D

Publicerad 2009-05-06 15:02:05

Fiiin fiin bild va det ju! :)

Såg inte en enda raket på valborg, buhuu :(

Puss å Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela