TyraTok

Livet är ett äventyr!

Just här...

Publicerad 2009-04-18 00:17:33 i Allmänt,

... skulle det ligga en bild på de vitsippor jag såg sticka upp vid en sten igår när jag var ute med hundarna.
Trots ryggens krångel var jag bara tvungen att kravla mej in bland pinnar och stenar med mobilen och fota de sköra vita blommorna... men nu kan jag inte få in bilden i datorn.
Men alla vet väl hur en vitsippa ser ut förstås.

Mina två teamkollegor bestämde att vi skulle äta ute idag, och jag är inte den typen som säger nej till roliga förslag,  så vi gick till konserthuset men dom hade inte öppnat sin terass ännu, som vi hade hoppats på.
Insidan är ju som en skolmatsal, slamrig och full med ungdomar,  så vi gick vidare.
Dom undrade försynt om jag orkade gå ända till grekiska kolgrillen och jag sa självklart förstås.
Mmmm... jo det gick bra och maten var god, supergod.
Träffade Petra som plutade med underläppen och undrade om jag var ute med mina nya jobbarkompisar nu, haha.
Det var jag ju men det behöver ju inte innebära att man glömmer sina gamla Mongo-Perra.
Kan bero på folks nick att man byter kanske, hahahaha.

På vägen tillbaks sprang jag sedan på Silvia, ännu en gammal kollega, stor kram och hälsning till dotter J.
Mina nya kollegor hade vandrat vidare medans vi pratade och dom höll på att skratta ihjäl sej när dom stod och tittade på hur jag försökte komma ikapp dem.
Är du gravid eller har du skitit på dej, undrade dom. :D
Jaja, jag jobbar i alla fall och höll ut till tre, då åkte jag hem för mannen var ändå i sta´n och plockade upp mej.

Väl i affären i byhåla insåg vi via mobilen att dotter D med pojkvän skulle ta tåget till Hallstahammar för att titta på en SAAB som mannen tipsat dom om.
Dom hade ju kunnat åkt med oss om vi hade vetat det, men nu åkte vi i alla fall till  Hallsta och plockade upp dem på stationen och åkte till bilfirman.
Som vanligt prutade mannen ner den och fixade så dom fick ta den direkt, en riktigt fräsch 95:a som skulle kostat 10 000 men dom fick den för 8 000.
Tur det för A ska åka upp till sin skola i norr och är tvungen att vara där senast söndagkväll.
Och dottern åker ner mot Skåne till sin skola på söndag och sedan ser man dom väl inte förrän till sommaren antar jag, trist.

Dom följde sedan med hit för att hämta lite grejer och var snälla och rastade hundarna efter fikat,  för jag hade aningen svårt att gå efter dagens vedermödor.
Så for dom mot staden och avlöstes av min bror som skulle ha sommardäcken till Golfen han köpte av oss.
Eftersom vi bor vid en verkstad med tillgång till den var det snabbt fixat med däckbyte  och efter en lång fika med glass åkte även han in mot staden.

Så gick den fredagen!

Kommentarer

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-04-18 06:57:43

Tack för gratulationerna! Ang fd jobbarkompisar så har du ju mååånga... men det är ju det som är så kul också. Ha en bra helg nu!! Stor kram /Linda

Postat av: Berith

Publicerad 2009-04-18 08:29:16

Skönt att du inte har så förtvivlat ont i din höft utan det fungerar hyfsat för dig!

Du får ha en underbar helg, jag jobbar idag, men det får gå.

Postat av: E

Publicerad 2009-04-18 10:23:03

Jag bara tänkte höra om du kanske har tid för en lunch nästa vecka? Inte onsdag eller torsdag? Dags nu eller hur?! :0)



Hoppas du slipper ontet snart, verkar jobbigt att ta sej fram om det ska vara så där!



Trevlig Helg!

Kram/E

Postat av: Paula

Publicerad 2009-04-18 17:46:49

visst har jag sett en vitsippa, men inte här o inte i år! Inga blåsippor heller, däremot tre små krokusbebisar i min rabatt. Varför bara tre när alla andra dröjer? Ingen aning

Hoppas du får en trevlig kväll och slipper gröten..

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela