TyraTok

Livet är ett äventyr!

Korv!

Publicerad 2009-04-29 13:35:05 i Allmänt,

Lunchlådan var inte så fascinerande... viktväktarnas chorizo med broccoli.
Så hade jag lite bönor och majs kvar från gårdagens mat.
Men ska man hålla igen så ska man.

Kollega M och jag hade ärende till Clas Ohlsson båda två så vi kubbade iväg.
Hon behövde tejp och jag en ny mixerstav eftersom min fina assistent dött.
Hällde i youghurt och bär i bunken men maskinen gick inte att få igång... tyyypiskt!
Dessutom hade jag givit bort min mixerstav till dotter D när hon flyttade till sin lya och nu ligger den väl nerpackad i någons källare tills hon får nästa fasta bostad.

Nå, Classe hade en Bosch för 198 kr, överkomligt även för en kommunalarbetarplånbok.
Så gjorde vi en snabbraid genom DM och Stadium och nu sitter man här helt genomsvettig av ruschen... det var varmare ute än vi trodde.

Nu gäller det att ta itu med högarna för nu har ännu en kaffeskvätt runnit genom strupen.
Fast jag har ingen energi... eller lust... faktiskt...

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-04-29 14:15:30

Hejsan! Korv kan vara gott, viktväktarnas korv är faktiskt ganska god. Har du fått tag på dottra? Ha en bra dag. Kram Madde

Postat av: Evelina

Publicerad 2009-04-29 16:51:56

Åh grymt fin header :D

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-04-29 18:18:04

Kul att Du råkade skriva om mixerstav. Jag äger ingen men nu har vi sagt en längre tid att vi nog ska komma till skott och köpa en. Har Du några rekommendationer?

Postat av: Mollan70

Publicerad 2009-04-29 19:46:12

Hoppas du hittade det du behövde på Claes Olsson

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-04-29 20:55:25

Trevlig blogg. Även jag har en dotter som flyttat runt lite. Senast i en andrahandslägenhet och nu är hon just instalerad i gästrummet. Hoppas staven funkar. Mixerstaven, då.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-29 21:04:44

Den där lusten och energin gör som den vill..kommer och går..just nu har min åkt till Grönland...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela