TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lätt irriterad...

Publicerad 2009-04-06 08:28:15 i Allmänt,

... blir jag över att behöva stå på perrongen och vänta på tåget i strålande sol... varför slösade jag inte några semesterdagar denna vecka!?

Men jag ska försöka byta bort sista två timmarna på min telefontid och åka hem tidigare eftersom mannen ska in på läkarbesök på eftermiddagen,  åka med honom hem så han slipper åka in en tredje gång.
Han har nämligen först sjukgymnastik 9.30, sedan läkarbesök 13.15... mycket åkande blir det ibland.

Gårdagen var i alla fall jättetrevlig.
Folket kom vid 15.30-tiden och jag hade all mat och foccacia-bröden klara,  de var suveränt goda, gick åt som smör i solsken.
Jag gjord en glutenfri variant till dotter J och dom blev också bra, tänk vad utvecklingen har gått framåt vad gäller det glutenfria mjölet!
Grekiska salladen gick också åt, likaså gratängen med kassler, potatis och blomkål.
Lite kvar blev det av Janssons frestelse med lax istället för ansjovis men det är bra att ha i matlådan.

Var helt slut efter dagens härjande i köket, kopplade av med ett glas vin och prat med dotter D som stannade kvar över natten.
Tittade dessutom på Diagnos okänd på nätet när jag läste i Linda J:s blogg vem det handlade om,  det hade jag inte kopplat när jag läste om honom i lokalblaskan.
Jag har jobbat ihop med Josefin i några år och sett hennes pojkvän ofta när han kom för att träna och inte haft en aning om att han hade dessa besvär.
Hoppas verkligen att han blir bra!

Jag var uppe till ett  inatt så idag är hjärnan inte riktigt med... men det lär väl inte hända några storverk här i alla fall, folk verkar ha påsklov för det ringer ingenting.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-04-06 09:09:01

Man borde ha ett antal akutsemesterdagar att ta ut när vädret är vackert. Det kan man ju inte planera för i förväg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela