TyraTok

Livet är ett äventyr!

Soliga söndag

Publicerad 2009-04-27 08:43:59 i Allmänt,

Fisken var god, vi gjorde den stora i ugnen sent igårkväll för vi hann aldrig grilla på dagen.

Jag började med rejäl städning av golven,  kände att måttet var rågat när det var som att få en fotpeeling bara av promenaden mellan köket och badrummet!
Två hundar som springer ut och in hela dagarna, en katt som masar sej in då och då samt en karl som aldrig tar av sej skorna på nedre våningen där hallen finns, gör att golven blir väääldigt skitiga.
Men igår knäskurades det så det stod härliga till,  usch vad matt jag blev.
Och sur var jag för mannen lös med sin frånvaro, försvann väldigt fort när han såg skurhinken.

Men på den punkten fick jag ge mej för när han ropade att jag skulle komma ner var han i verkstaden och fixade handbromsen på min bil inför ombesiktning.
Jag som trodde att han satt runt hörnet och solade, haha!
Jag fick klättra in och sätta mej, bli upphissad på liften och sitta och dra i handbromsen ett tag, så lite hjälpte jag också till.
Hoppas nu bara att den går igenom.

Så ringde Nets och ville ha sällskap på husvisning för hennes käre man jobbade och kom inte ifrån.
Självklart hakade jag på, så när golven och bilen var färdiga, (och nästan jag med) åkte jag in till staden.
Vi gick över det gröna Rönnby bortåt längst ut där huset låg, och väl där fick man nästan använda skohorn för att ta sej in.
Vad mycket folk!
Huset låg jättefint, och var rätt bra planerat, lite plåttrigt vid köksdelen men det kan nog avhjälpas med lite rivning.
Nytt kök, nytt badrum, ny toa, nya fönster och alla tapater... hmm... blir ett dyrt hus i slutänden men läget var fantastiskt.

Vi gick där och diskuterade och när vi skulle gå undrade mäklaren om Nets skrivit upp sej på intresselistan.
Jadå, sa hon men jag ska hem och prata med gubben också.
Mäklaren hajade till och tittade undrande på mej... hon verkade tro att vi var ett par, hahaha!
Vi garvade gott när vi gick hem till Nets mysiga altan för att fika.
Skönt att sitta där i solen och prata, allt pratar man ju inte med gubben om kom vi överens om, vissa saker ventileras hellre med en nära vän.

Väl hemma hade mannen åkt och fiskat,  jag velade ett tag om jag också skulle åka men vart hemma med pärlor och symaskin, fick lite gjort.
Så när mannen kom hem vid åtta-tiden vart det äntligen middagsdags.
Så var den helgen förbi, men nu är det i alla fall bara en fyradagarsvecka!     

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-04-27 09:41:21

Hejsan!

Hoppas du har en fin dag!

KRAM

Postat av: Madde

Publicerad 2009-04-27 11:42:43

Hejsan! Ni har haft en hädelserik helg. Otäckt med tågolyckan. Ha nu en bra vecka. Madde

Postat av: Madde

Publicerad 2009-04-27 12:48:36

Hej igen! Är det okej att jag länkar dej? Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela