TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vad hände med solen?

Publicerad 2009-04-05 11:05:53 i Allmänt,

Blev allt lite besviken när jag hörde regnet smattra mot garagetaket tidigt i morse... var är min sol?   

Men i och för sej ska jag laga mat och baka hela dagen  och det känns lite bättre att vara inne om vädret är så här...

Glömde berätta att i fredags när vi åkte hem från staden stod det ett vildsvin precis innanför viltstängslet till riksväg 66ungefär vid Bildax, alltså mellan Lillhäradsmasten och Erikslund utanför Västerås.
Nu är  dom snart i sta´n och bökar!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-04-05 12:47:47

Inte för att jag minns vem det var men någon sa till mig att det nu fälls fler vildsvin än älgar i Sverige. Själv är jag mer för älg fast inte det heller på vägarna utan långt ute i skogen eller i frysen.

Postat av: Doris/doje

Publicerad 2009-04-05 17:45:40

Hej !

Hittade hit från Paulas Pörte, hoppas att du snart får det boende som du letar efter.

Ha det så bra !

Postat av: Paula

Publicerad 2009-04-06 21:13:35

Hej! Jag såg mina första "tussar" idag när vi gick längs sjön. Där ligger solen på hela dagarna och där var dom nog först ifjol också.

Vildsvin vill jag inte ha hit upp! Jag skulle bli livrädd, för jag inbillar mig att dom attackerar och inte retirerar som andra skogens djur gör!

Inte gillar jag deras kött så mycket heller, blev lite besviken när jag köpte vildsvinskött en gång.

Jag ska inte berätta hur länge jag satt på balkongen i solen idag...nänä, förstår att du är avis! Men vi hoppas det håller i sig i påsk

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela