TyraTok

Livet är ett äventyr!

Droppet tilltar

Publicerad 2009-08-06 10:40:43 i Allmänt,

Jaha... så var det torsdag och jag är fortfarfande sjuk, vilken jäkla semestervecka.
Och så försmädligt att det är klarblå himmel och fint badväder... jag säger bara FAN!
Så mycket ledig tid har man inte att spela på att man kan sitta här och snora när solen skiner...

Igår morse hade bildoktorn här nere dömt ut min dieselpärla, han trodde att motorn hade blivit förstörd när pumpremmen gick,  för mannen fick inte igång den när han hade bytt rem.
Då är det bara att skrota, sa mannen mulet och jag såg framför en skräckbild hur jag sitter här utan bil i byhåla. ALDRIG!!
Men mannen är inte rådlös, han ringde upp verkstaden i sta´n och fick tips och så var det fixat, igår åkte vi in till staden för att kolla till katterna och den går hur bra som helst.
Bildoktor va?

Imorse var mannen ut med hundarna och hade mött gubben som gnäller och skäller för att gamla orkeslösa, superlydiga Tequila går lös... idag sa han inget men tog kort med sin mobilkamera.
Undrar vad han ska göra med den bilden... skicka till polisen.
Tilläggas ska att Tequila aldrig sprungit emot gubben, knappt ägnat honom en blick.
Och hon har dessutom aldrig hoppat upp på  någon, inte ens som valp, hon tycker inte om att stå på bakbenen.
En del borde skaffa sej ett liv...



Här ligger hon och fixerar korvpaket med blicken, om karln gick runt med korv i fickorna skulle hon garanterat anfalla! :o)

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-08-06 11:07:46

Men hallå...Du har ju redan en snygg header!!!! Men..om vännen kan lära mig så kan jag nog lära vidare ;)



Ha en bra dag i solen...och alla människor skulle må mycket bättre om de ägnade sig åt sina egna liv istället för andra...därför är det skönt i ett torp i skogskanten sommartid!!!

Postat av: TT

Publicerad 2009-08-06 12:01:50

Ia, den har jag inte gjort själv, jag har ju så fina foton jag vill ha in i stället!

Vill leva efter devisen: KAN SJÄLV! :D

Postat av: Madde

Publicerad 2009-08-06 13:13:14

Klart jag visste att han hade börjat igen, har haft missbrukare i mitt liv ett antal ggr så känner igen beteendet rätt så väl. Man är ju inte dum i huvudet. hehe



Kram/Madde

Postat av: E

Publicerad 2009-08-06 13:32:40

Hm, man kanske skulle trä en falukorvsring kring gubbens hals? Bara för att se vad som händer liksom... Ops! :0)

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-08-06 17:03:16

Visst kan jag förstå att människor kan vara hundrädda. Vår fåntratt till hund kunde aldrig hålla sig i skinnet utan ville alltid hälsa på alla. Han fick bara vara lös där vi inte trodde att vi skulle möta någon men ibland dyker folk upp på de mest avlägsna ställen. I vårt fall var det vårt fel tycker jag som inte kunde hålla honom i styr om någon blev skrämd. Däremot fostrad och lugn hund som kan gå lös utan att ofreda vad är problemet? Är man så hundrädd tycker jag att man bör göra något åt sitt problem. Då är inte hunden utan hundrädslan problemet, om någon frågar vad jag tycker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela