TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inte en sovmorgon...

Publicerad 2009-08-04 10:01:40 i Allmänt,

.. i ordets rätta bemärkelse har jag haft sedan jag började semestern i torsdags igen.

Nere i Småland har jag vaknat mellan åtta och halvnio varje morgon och den karusellen har fortsatt här hemma.
Inte för att jag sover bra under natten direkt heller med tankar och värme,  så jag förstår inte varför jag inte kan sova länge på morgnarna, jag som är en sömntuta?

Imorse vaknade jag av att en mygga surrade i örat vid halv åtta och när jag började klarna till kände jag hur ont i halsen jag har, jippie!
Precis så ska det ju vara under semestern...

Idag åker mannen iväg på en liten roadtripp över dagen.
Han och kompisen E ska upp till norra Dalarna tror jag det var, och hämta en hundpejl.
Just nu är han ute och fixar min kära Audi ifall jag skulle vilja åka in till staden idag.
Min bil gick sönder när jag var borta... just när jag tog upp mobilen och skulle ringa honom i lördags och berätta att jag låg och fläbbade på en strand på Öland och just hade badat i havet så ringde han och meddelade att han stod efter vägen med min bil och att någon rem hade gått av.
Ops... så orättvist det kändes... men han hade bogserhjälp på väg och nu har remmen kommit hem, 290 kr kostade den.
Tur vi bor vid en verkstad och att han är händig, annars hade det gått någon tusenlapp för jobbet också förstås.

Nå, jag hade kunnat ta Saaben, men den är lite dyrare att köra med och när jag kollade kontot efter min lilla semester så är det stram återhållsamhet som gäller.
Dagarna innan jag kom iväg blev också rätt dyra med cigarettpengar, godis, p-avgifter och sådant, men det tar jag.
Så fick det bara bli, fast jag förstår inte att folk har råd att röka...

Min lilla J hälsar till er alla som har skickat hälsningar och kramar.
Jag har pratat med henne varje dag och hon har inte gråtit en enda gång, vilket känns enormt befriande.
Hon har abstinenser, naturligtvis och händerna funkar inte alls, myrkrypningar och domningar så hon bränner sej på ciggen hela tiden säger hon, för hon inte kan hålla händerna stilla.
Jag skulle så gärna vilja gå igenom det här åt henne men det går ju inte, vi får inte ens träffa henne de tre första veckorna.
Kanske hade jag inte pallat med det heller... jag vet inte...

Igår berättade hon att två stycken hade åkt iväg från avgiftningen, dom tyckte det var jobbigt att dom inte får gå ut hur dom vill under de tre veckorna, och jag kände an aning panik.
Frågade om hon har sådana tankar...  men det har hon inte. försäkrade hon.
Hon hade till och med försökt få dem att stanna... världens omtänksammaste människa är hon, min dotter.
Vill ta hand om allt och alla... på gott och ont.
Vi har pratat hela våren om att hon måste lägga in sej och nu säger hon att nu när hon är där så ska hon köra hela racet, och jag tror henne.
Hon säger att hon får bra hjälp och jag tror att hon känner sej väl omhändertagen vilket hon verkligen behöver.



Idag hade jag tänkt åka till hennes lägenhet och städa lite... kanske blir det bara en tur dit för att hålla katterna lite sällskap och ge dem mat.
Den gråa katten här på bilden måste vi nog tyvärr avliva men hennes egen svarta katt som hon haft i många år får jag ta hem hit.
Den gråa tog hon över av en kompis som inte var kapabel att ha djur och den är så fin och kelig, men den lägger sina kottar på hallgolvet eller badkaret hela tiden istället för i lådan.
Inte lätt att hitta ett nytt hem åt den då, den behöver bo så att den kan vara ute märkte vi när dom var uppe i stugan, då gick det jättebra.
Någon som vet någon som vill ha den?

Och någon som bjuder på fika om jag tar mej in till Västerås idag?

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2009-08-04 12:51:17

Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra för din lilla sparv..

Ha dé!/Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-08-04 21:21:31

Jag hade gärna fikat..men jag läser ju nu så...;)



Stackars lilla J:( Har läst ikapp mig här nu. Som du skriver, J tänker alltid på alla andra, alltid. Jag hoppas verkligen att dom tar hand om henne nu däruppe. Hon är så värd att få ordning på livet.

Hälsa henne så jättejättemycket om du pratar med henne och hon får gärna ringa mig om hon vill prata.

Det får du med förstås:)

KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2009-08-04 22:20:50

det kommer säkert att gå bra för dottern, hon vrkar vara på ett stäle där man vet vad att göra.



Tyvärr kan jag inte hjälpa med katten, vi har ju fullt sjå med att medla mellan vår gammelkatt och vår hittekatt från i vintras. Synd för katten ser väldigt trevlig och fin ut...

Postat av: mia

Publicerad 2009-08-05 23:01:23

Åh, jag skulle vilja...speciellt daniella iallafall..men hur blir det när man har en ara?

kramis..ps har skickat ett litet kort till kusinen =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela